Το όραμα για το νέο Ευρωπαϊκό Σχολείο στο Συνέδριο Σχολικής Εκπαίδευσης eTwinning

Το Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης διοργάνωσε την Τετάρτη, 1η Φεβρουάριου, το Συνέδριο Σχολικής εκπαίδευσης με θέμα «Όραμα για το νέο Ευρωπαϊκό σχολείο: δημιουργικό, συμπεριληπτικό, αειφόρο». Το συνέδριο, που έχει γίνει πλέον θεσμός, διοργανώνεται στα πλαίσια της Δράσης eTwinning του Προγράμματος Erasmus+ και τέθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Κατά τον χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης Δρ Ονησίφορος Ιορδανού, της Εθνικής Υπηρεσίας που διαχειρίζεται το πρόγραμμα Erasmus+, καλωσόρισε τους συνέδρους και ευχαρίστησε το Υπουργείο Παιδείας για τη συμβολή του στην ομαλή υλοποίηση του Προγράμματος σε εθνικό επίπεδο.

«Οι δράσεις του νέου Προγράμματος έχουν διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προωθούν τη ψηφιακή μεταρρύθμιση, να υποστηρίζουν τη συμπερίληψη ατόμων με λιγότερες ευκαιρίες και να ενθαρρύνουν την ενασχόληση των Ευρωπαίων πολιτών με τα κοινά» υπογράμμισε ο Δρ Ιορδανού, και συνέχισε σημειώνοντας ότι μέσω των δράσεων του Προγράμματος Erasmus+ παροτρύνονται, «τόσο τις Εθνικές Υπηρεσίες όσο και οι δικαιούχοι, να υιοθετήσουν μία πράσινη κουλτούρα κατά τη διάρκεια υλοποίησής των σχεδίων τους».

Παράλληλα, όπως ανέφερε, ο συνολικός προϋπολογισμός για τη προγραμματική περίοδο 2021-2027 έχει σχεδόν διπλασιαστεί, σε σχέση με την προηγούμενη, και ανέρχεται πλέον στα 26.2 δισεκατομμύρια Ευρώ.  

Το συνέδριο χαιρέτισε, επίσης, ο Δρ Γιάννης Σαββίδης, Προϊστάμενος Γραφείου Ευρωπαϊκών και Διεθνών Υποθέσεων, Διά Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων, εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας. 

Το συνέδριο παρακολούθησαν πάνω από 200 εκπαιδευτικοί από όλη την Κύπρο, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διακεκριμένους ομιλητές και να διευρύνουν τις γνώσεις τους μέσα από πρακτικά εργαστήρια. 

Ακολούθησαν οι απονομές των Εθνικών Ετικετών Ποιότητας και των Ευρωπαϊκών Βραβείων Καινοτόμου Διδασκαλίας.

Η Δράση eTwinning του Προγράμματος Erasmus+

Η δράση eTwinning ξεκίνησε επίσημα το 2005 και έκτοτε αποτελεί μια πανευρωπαϊκή κοινότητα διδασκαλίας και μάθησης, η οποία προωθεί τη σχολική συνεργασία στην Ευρώπη μέσω της χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. 

Ταυτόχρονα παρέχει συμβουλές, ιδέες και εργαλεία ώστε οι εκπαιδευτικοί να εμπλουτίζουν και να διευκολύνουν τη διδασκαλία τους, ενώ οι μαθητές μαθαίνουν συνεργατικά, μοιράζονται τις γνώσεις τους και ανταλλάσσουν απόψεις με φίλους τους από άλλες χώρες.

Λίγα λόγια για το ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης

Το ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης, αναγνωρίζοντας τον σημαίνοντα ρόλο του, ως Εθνική Υπηρεσία διαχείρισης του Erasmus+, ενημερώνει για διάφορα επίκαιρα εκπαιδευτικά θέματα που απασχολούν την Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα. 

Μέσω των δράσεών του, το πρόγραμμα βοηθά τους εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν εκπαιδευτικά συστήματα και πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Ταυτόχρονα, μέσω του προγράμματος, προωθείται και η μεταφορά και διάδοση στην Ευρώπη των πρακτικών που εφαρμόζονται στην Κύπρο.

 

YouThink Facebook Live με Θέμα: Επικοινωνία και Ανθρώπινες σχέσεις

YouThink Facebook Live

Μαζί μας η Μαρία Παναγιώτου – Γνωσιακή Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεύτρια

Ημερομηνία : ΣΑΒΒΑΤΟ 11.02.2023

Ώρα:18:00

Θέμα : Επικοινωνία και Ανθρώπινες σχέσεις

Αλληλοεπιδρούμε σε μια κοινωνία μαζί με άλλους ανθρώπους και αυτό, αν και μοιάζει
αναγκαίο, πολλές φορές καταλήγει να είναι δύσκολο και να έχει επιπτώσεις στην ψυχική μας
υγεία.

 

Δήμητρα Γαλάνη – Σεραφείμ Γιαννακόπουλος: ΕΛΑ ΚΟΝΤΑ

Η αφόρητη ησυχία του καμένου δάσους… Ήρθε η στιγμή να συνειδητοποιήσουμε πόσο μικροί και λίγοι είμαστε απέναντι στη Φύση; Μέχρι πότε θα μας συγχωρεί;

ΕΛΑ ΚΟΝΤΑ
(Σεραφείμ Γιαννακόπουλος)

Μια φωτιά στο δάσος μας ξεσπά
οι θεοί δε μας ακούνε πια
η μητέρα φύση δεν ξεχνά
με μια κραυγή τα τέκνα της καλεί ξανά

Έλα κοντά
έλα κοντά καρδιά μου

Μια αράχνη έναν ιστό υφαίνει για μας
λες να φτάσει για όλους η κλωστή
η βροχή με δάκρυα ξεπλένει τους εχθρούς
μέχρι πότε θα τους συγχωρεί

Έλα κοντά
έλα κοντά καρδιά μου

Credits
Στίχοι: Σεραφείμ Γιαννακόπουλος
Μουσική: Σεραφείμ Γιαννακόπουλος – Δήμητρα Γαλάνη

Δήμητρα Γαλάνη: φωνή

Σεραφείμ Γιαννακόπουλος: φωνή, ακουστική κιθάρα, μπάσο, drums, κρουστά

Η παραγωγή και η ενορχήστρωση έγινε από τον Σεραφείμ Γιαννακόπουλο. Ηχογραφήθηκε από τον Νίκο Κόλλια στο σπίτι της Δήμητρας. Η μίξη έγινε από τον Νίκο Κόλλια στα Antart Studios και το mastering από τον Άλεξ Κετεντζιάν στα Unreal Studioz. Ευχαριστούμε πολύ τον Γιώργο Βουδαντά, τον Νίκο Λάβδα και τον Ορέστη Φαληρέα για την παραχώρηση του εξοπλισμού.

Βρείτε το «Έλα Κοντά» στα ψηφιακά καταστήματα μουσικής:
Spotify: https://spoti.fi/3kOE6CQ
iTunes/Apple Music: https://apple.co/3HzQvDL
Deezer: https://bit.ly/3kNMimN

 

Αντώνης Ρέμος – «Να Ξαναμετρήσω» Η νέα του επιτυχία κυκλοφορεί!

Μουσική: Μιχάλης Χατζηγιάννης – Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης

Ο Αντώνης Ρέμος παρουσιάζει τη νέα του επιτυχία, «Να Ξαναμετρήσω», μία καλλιτεχνική σύμπραξη κορυφής στην οποία συνεργάζεται με δύο μοναδικούς δημιουργούς, τον Μιχάλη Χατζηγιάννη και τον Νίκο Μωραΐτη.

Στο «Να Ξαναμετρήσω», που κυκλοφορεί από την Panik Records, ο κορυφαίος Έλληνας ερμηνευτής ενώνει για πρώτη φορά δισκογραφικά τις δυνάμεις του με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, που έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική μουσική, τόσο ως δημιουργός, όσο και ως ερμηνευτής και συναντά για ακόμα μία φορά τον Νίκο Μωραΐτη, έναν από τους σπουδαιότερους στιχουργούς με τον οποίο μας έχουν χαρίσει μεγάλες επιτυχίες και στο παρελθόν. Την παραγωγή έκανε ο Γιώργος Κυβέλλος.

Παράλληλα με την κυκλοφορία του τραγουδιού, το οποίο συνοδεύεται από lyric video, στη δημοσιότητα έρχεται ένα backstage video από το studio ηχογράφησης, μέσα από το οποίο ο Αντώνης Ρέμος, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης και ο Νίκος Μωραΐτης μοιράζονται με το κοινό στιγμές από τη «μαγεία» της δημιουργίας του «Να Ξαναμετρήσω».

Το «Να Ξαναμετρήσω», ακόμα ένα τραγούδι ψυχής από τον Αντώνη Ρέμο, έχει ήδη γοητεύσει το κοινό, καθώς ο αγαπημένος καλλιτέχνης το ερμηνεύει στις επιτυχημένες εμφανίσεις του στο «Nox» με την Καίτη Γαρμπή.

Βρείτε το «Να Ξαναμετρήσω» στα ψηφιακά καταστήματα μουσικής:
Spotify: https://spoti.fi/3RqU2Yl
iTunes/Apple Music: https://apple.co/3RsV464
Deezer: https://bit.ly/3DyxVte

Δείτε το lyric video:

Λευτέρης Πανταζής- Devis Xherahu: Σε νέο ελληνοαλβανικό ντουέτο-έκπληξη με την επανεκτέλεση του «Μελαχρινάκι»

Λευτέρης Πανταζής- Devis Xherahu: Σε νέο ελληνοαλβανικό ντουέτο-έκπληξη με την επανεκτέλεση του «Μελαχρινάκι» (βιντεοκλίπ)

Μετά και την τεράστια επιτυχία που είχαν κάνει πριν από τέσσερα χρόνια, με την επανεκτέλεση του «Μ’ αγαπάς, σε αγαπώ πολύ», απολαμβάνοντάς τους στο ντουέτο, «A me do…Un’te dua shum», που έχει ξεπεράσει τα 20.000.000 προβολές στο Youtube, ο Λευτέρης Πανταζής και ο Devis Xherahu, ενώνουν εκ νέου, τις δυνάμεις τους.

Ο δημοφιλής Έλληνας ερμηνευτής, χωρίς δεύτερη σκέψη, είπε για μία ακόμη φορά το ναι, στον γνωστό Αλβανό τραγουδιστή, που κάνει τεράστια καριέρα στην γείτονα χώρα, για να ερμηνεύσουν, εκ νέου, ένα ανεβαστικό ντουέτο, που αναμένεται να κάνει μεγάλο χαμό.

Πρόκειται, για το διάσημο «Μελαχρινάκι» του Μάκη Χριστοδουλόπουλου, που σε αλβανικούς στίχους του Jorgo Papingjl και με την up tempo ενορχήστρωση του Avet Kizirian, το απολαμβάνουμε ως «Μελαχρινάκι-Ezmerka Ime», από το «πάντρεμα» των φωνών, του Λευτέρη Πανταζή και του Devis Xherahu!

Για τις ανάγκες του βιντεοκλίπ-υπερπαραγωγή, ο Λευτέρης Πανταζής, έκανε ταξίδι αστραπή στην Αλβανία, και πιο συγκεκριμένα στο Δυρράχιο, όπου τα γυρίσματα έγιναν, στο 5αστερο «Diamma Resort»! Σε μία σκηνοθετική ιδέα του ίδιου του Devis Xherahu, και υπό την καθοδήγηση πάντα του επιστήθιου φίλου του και χρόνια μέντορά του Λευτέρη Πανταζή, η οπτικοποίηση του, «Μελαχρινάκι-Ezmerka Ime», είναι άκρως ανεβαστική, με την συμμετοχή πανέμορφων χορευτριών, σε χορογραφίες της Marsela, αλλά και με την specia guest star συμμετοχή, μίας από τις διασημότερες παρουσιάστριες της Αλβανίας.

Ο Λευτέρης Πανταζής και ο Devis Xherahu, τραγουδούν για το δικό τους «Μελαχρινάκι-Ezmerka Ime», το οποίο υποδύεται, η πανέμορφη Hygerta Sako, που έχει στεφθεί ως Μις Αλβανία, ενώ αποτελεί, μία από τις σημαντικότερες κυρίες της αλβανικής τηλεόραση, ούσα από τις περιζήτητες και ακριβοπληρωμένες παρουσιάστριες!!

STAN Αντιπαριώτης: Η λαμπερή απονομή των πολυπλατινένιων επιτυχιών του!

Σε μία ιδιαίτερη βραδιά, γεμάτη μουσική κι αγαπημένους φίλους, ο STAN Αντιπαριώτης βραβεύτηκε για τις πολυπλατινένιες πωλήσεις των πρόσφατων επιτυχιών του και παράλληλα παρουσίασε το νέο του hit, «Λίγο», που έχει ήδη ξεχωρίσει!

Το λαμπερό event, με παρουσιάστρια την Ελένη Βουλγαράκη, έγινε στον όμορφο χώρο του «Istioploikos», στον Πειραιά, όπου ο Stan Αντιπαριώτης εμφανίζεται κάθε Παρασκευή.

Ο CEO της Panik Records, Γιώργος Αρσενάκος, παρέδωσε στον αγαπημένο καλλιτέχνη τις πλακέτες για τις διπλά πλατινένιες ψηφιακές πωλήσεις των singles «Αλήτισσα», στο οποίο συνεργάζεται με τον Light και «Για Δυό», τη συνεργασία του με τον iLLEOo.

Φανερά συγκινημένος, ο Stan Αντιπαριώτης, ο πιο ξεχωριστός καλλιτέχνης της γενιάς του, ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές των τραγουδιών, τις δισκογραφικές εταιρείες Icon Music Records και Panik Records, τον κόσμο που αγκάλιασε και αυτά τα τραγούδια του, τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, καθώς και όλους όσοι βρέθηκαν στο event.

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με τον STAN Αντιπαριώτη και τους μουσικούς του να χαρίζουν ένα μοναδικό live γεμάτο με αγαπημένα τραγούδια του STAN, αλλά και τη νέα του επιτυχία, «Λίγο», ένα κομμάτι με σύγχρονο ήχο και pop και r’n’b αισθητική που έχει κλέψει τις εντυπώσεις.

Παρόντες, εκτός από θαυμαστές του STAN Αντιπαριώτη, ήταν μέλη της οικογένειάς τουσυνεργάτες του από την Icon Music Records και την Panik Records, ο ιδρυτής και παραγωγός της Capital Music, Skive, καθώς και αγαπημένοι καλλιτέχνες, όπως οι Άντζελα Δημητρίου, Έλλη Κοκκίνου, Νίκος Μακρόπουλος, Χριστίνα Σάλτη, Alcatrash και Στέλιος Λεγάκης.

 

 

Trannos – «Τik Tak» Νέο Τραγούδι & Music Video

Ο Trannos, ένας από τους κορυφαίους καλλιτέχνες της ελληνικής rap/ trap σκηνής, παρουσιάζει το νέο του hit «Tik Tak»!

Το «Tik Tak», που κυκλοφορεί από την Capital Music και την Panik Records, είναι ακόμα ένα ξεχωριστό single με τον μοναδικό ήχο και τα vibes του Trannou, του artist με τα επιτυχημένα solo singles και τις «εκρηκτικές» συνεργασίες, που μετρούν εκατομμύρια digital streams και YouTube views και γίνονται viral.

Με το νέο του hit, ο Trannos κάνει ξανά την επιτυχία να ηχεί… «Tik Tak»!

Βρείτε το «Tik Tak» στα ψηφιακά καταστήματα μουσικής:
Spotify: https://spoti.fi/3DDQzA5
iTunes/Apple Music: https://apple.co/3wTsX6y
Deezer: https://bit.ly/3HnVJkw

Δείτε το music video:

 

Γονίδης-Μελάς: Για περιορισμένες εμφανίσεις στο «Vegas Live Stage»- Πότε κάνουν φινάλε

Με τεράστια επιτυχία, μετά από πέντε ολόκληρους μήνες, ολοκληρώνεται, ο κύκλος εμφανίσεων του Σταμάτη Γονίδη και του Ζαφείρη Μελά, στο Vegas Live Stage.

Η συνεργασία των δύο σπουδαίων ερμηνευτών, από τις αρχές Οκτωβρίου, κατάφερε να γίνει το απόλυτο talk of the town, της διασκέδασης, σημειώνοντας ρεκόρ sold out, κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο!

Δουλεύοντας τρεις μέρες την εβδομάδα, κάτι πρωτοφανές πλέον για τα δεδομένα της νυχτερινής Αθήνας, ο Σταμάτης Γονίδης, και ο Ζαφείρης Μελάς, έχοντας στο πλευρό τους, την Εύα Μπάιλα, τον Νίκο Δούρο, την Στεφανία Γονίδη και ένα επιτελείο ταλαντούχων καλλιτεχνών, παρουσιάζοντας ένα καθαρόαιμο ,λαϊκό και άκρως μοντέρνο πρόγραμμα, κατάφεραν να κάνουν την διαφορά, και να κερδίσουν το στοίχημα της διασκέδασης!

Μετά από πέντε μήνες αποθέωσης στο hot spot της Πέτρου Ράλλη, ο Σταμάτης Γονίδης και ο Ζαφείρη Μελάς, ρίχνουν «αυλαία», το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου. Για δύο ακόμη εβδομάδες, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, οι δυο καλλιτέχνες με την ομάδα τους, υπόσχονται, να ανεβάσουν όσο πιο ψηλά μπορούν, το θερμόμετρο του κεφιού!

 

Θάνος Καλλίρης: Σε ρόλο ραδιοφωνικού παραγωγού στην πρώτη του συνέντευξη ως δημοσιογράφος στην Τζένη Γεωργιάδη

Μία μεγάλη του αγάπη, το ραδιόφωνο, κάνει πραγματικότητα, εδώ και μήνες, και με τεράστια επιτυχία και ακροαματικότητα, ο Θάνος Καλλίρης.

Ο δημοφιλής τραγουδιστής πριν από λίγες μέρες, μάλιστα, μπήκε και στο πετσί του δημοσιογράφου, κάνοντας την πρώτη του συνέντευξη, στην Τζένη Γεωργιάδη, μία εμπειρία, που τον ενθουσίασε αλλά και τον δυσκόλεψε λίγο, αφού όπως εξομολογήθηκε on air, στα τόσα χρόνια καριέρας του, έχει μάθει, να του κάνουν συνεντεύξεις!

Ο Θάνος Καλλίρης, που συνεργάζεται με το «Ράδιο Δίκτυο», όπου οι εκπομπές του, μεταδίδονται στα μεγαλύτερα ραδιόφωνα της Ελλάδας και της Περιφέρειας γενικότερα, επέλεξε, όπως εξομολογήθηκε, να πάρει την πρώτη του συνέντευξη, στην ανερχόμενη και πολλά υποσχόμενη ερμηνεύτρια, γιατί τον κέρδισε με το νέο της τραγούδι, με τίτλο «Κράτησέ με», σε μουσική Χρήστου Σαντικάι και στίχους Γρηγόρη Βαξαβανέλη, ενώ τον ιντρίγκαρε, η μουσική της σταδιοδρομία, έχοντάς την εμπιστευτεί σε πολλά τραγούδια ο Στέφανος Κορκολής, η Ρεβέκκα Ρούσση, ο Βασίλης Δήμας και άλλοι, αλλά και ο σεμνός χαρακτήρα της.

Έτσι την υποδέχτηκε στο στούντιό του, σε μία ολιγόλεπτη συζήτηση, όπου θέλησε να μάθει τα πάντα για εκείνη, ενώ ανέπτυξαν και την θέση τους, για τα talent show, τις κριτικές επιτροπές και όχι μόνο! Φυσικά και δεν υπάρχει μεγαλύτερη τιμή, για έναν νέο καλλιτέχνη, να του παίρνει συνέντευξη ο Θάνος Καλλίρης, και να του δηλώνει δημόσια, πώς αναγνωρίζει το ταλέντο του.

 

Η Ινδία στο επίκεντρο της παγκόσμιας σκηνής με την προεδρία της G20

Η Ινδία παρέλαβε την Προεδρία της G20 (η Ομάδα των 20 χωρών που περιλαμβάνει τις 19 μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου και την Ευρωπαϊκή Ένωση) για το 2023 από την Ινδονησία την 1η Δεκεμβρίου 2022. Ενώ αποδέχτηκε αυτή την ευθύνη, ο πρωθυπουργός Narendra Modi είπε ότι η ινδική προεδρία θα είναι «περιεκτική, φιλόδοξη , αποφασιστική και προσανατολισμένη στις πράξεις».

Η ανάληψη της προεδρίας της G20 από την Ινδία σηματοδότησε αποφασιστικά την ανάδειξή της ως σημαντικό παράγοντα της παγκόσμιας σκηνής. Ενώ οι περισσότερες χώρες στον κόσμο, τόσο ανεπτυγμένες όσο και αναπτυσσόμενες, δυσκολεύτηκαν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις που προκάλεσε η πανδημία Covid-19 και η σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας, η Ινδία, μέσω της τολμηρής ηγεσίας και των συνετών πολιτικών της, μπόρεσε να πλοηγηθεί με επιτυχία κόντρα στους ανέμους που αντιμετώπισε τα τελευταία τρία χρόνια.

Η Σύνοδος 

Η Ινδία αναδείχθηκε ως «ηγέτης, πάροχος λύσεων και οικοδόμος συναίνεσης» στη Σύνοδο Κορυφής του Μπαλί. Η σκιά της σύγκρουσης Ρωσίας-Ουκρανίας έπεφτε βαριά στις συζητήσεις ενόψει της Συνόδου Κορυφής. Δεν κατέστη δυνατό να καταλήξουμε σε μια αμοιβαία αποδεκτή γλώσσα για τη σύγκρουση σε πολλές από τις συνεδριάσεις της G20 που προηγήθηκαν της Συνόδου Κορυφής. Η Ινδία μπόρεσε να λειτουργήσει ως γέφυρα μεταξύ των αντίπαλων πλευρών. Επιτεύχθηκε συμβιβαστική λύση η οποία επανέλαβε τη δήλωση του πρωθυπουργού Modi προς τον Ρώσο Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν στη Σαμαρκάνδη στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης ότι «σήμερα δεν είναι εποχή πολέμου» και ότι η λύση στη σύγκρουση πρέπει να βρεθεί «μέσα από τον διάλογο και τη διπλωματία».

Η 19σελιδη Διακήρυξη πραγματεύεται με κάθε λεπτομέρεια, τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία και το χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Στις παρατηρήσεις του στην πρώτη σύνοδο για την Ενέργεια και την Επισιτιστική Ασφάλεια, ο Ινδός πρωθυπουργός δήλωσε ξεκάθαρα ότι τα Ηνωμένα Έθνη απέτυχαν να επιλύσουν τις πολιτικές και οικονομικές προκλήσεις που πλήττουν τον κόσμο. Λόγω της αποτυχίας των πολυμερών οργανισμών η σημασία της G20 έχει αυξηθεί. Ο Πρωθυπουργός Modi προέτρεψε τις χώρες να αναπτύξουν μια νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων όπως είχε γίνει μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Μιλώντας για την ανάγκη να γίνει η ψηφιακή συνδεσιμότητα πραγματικά περιεκτική, ο πρωθυπουργός Modi ισχυρίστηκε ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η πιο σημαντική αλλαγή της εποχής μας. Η σωστή χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών μπορεί να γίνει πολύτιμος σύμμαχος στον μακροχρόνιο παγκόσμιο αγώνα κατά της φτώχειας. Οι ψηφιακές λύσεις μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής». Ο Ινδός πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η εμπειρία της χώρας τα τελευταία χρόνια έχει δείξει ότι εάν η ψηφιακή αρχιτεκτονική γίνει περιεκτική, μπορεί να επιφέρει τεράστιες κοινωνικοοικονομικές αλλαγές. Δήλωσε ότι η βασική αρχή των «Δεδομένων για την Ανάπτυξη» θα είναι αναπόσπαστο μέρος του κεντρικού θέματος της Προεδρίας της Ινδίας «Μία Γη, Μία Οικογένεια, Ένα Μέλλον». Παλεύοντας για βιώσιμη ανάπτυξη, ο πρωθυπουργός Modi δήλωσε ότι η εκστρατεία LiFE, δηλαδή «Lifestyle for Environment» μπορεί να συμβάλει σημαντικά σε αυτό και ενθάρρυνε την παγκόσμια κοινότητα να μετατρέψει τον βιώσιμο τρόπο ζωής σε μαζικό κίνημα.

Η ινδική Προεδρία

Κατά τη διάρκεια της Προεδρίας της, η Ινδία φιλοδοξεί να επιτύχει αποτελέσματα σε τομείς κρίσιμου ενδιαφέροντος, όπως η ενσωμάτωση της ατζέντας για το κλίμα και την ανάπτυξη, η προώθηση της αναπτυξιακής συνεργασίας, η υποστήριξη μικρών και περιθωριακών αγροτών, η ενίσχυση της επισιτιστικής ασφάλειας και της διατροφής, η αντιμετώπιση της απουσίας δεξιοτήτων σε παγκόσμιο επίπεδο, η ενδυνάμωση των γυναικών, η προώθηση της γαλάζιας οικονομίας και της αειφορίας των ακτών, οι ψηφιακές λύσεις υγείας, το πράσινο υδρογόνο και η μάθηση μέσω τεχνολογίας.

Η Ινδία έχει επίσης αναδειχθεί ως ισχυρή και καθαρή φωνή του παγκόσμιου Νότου. Υπάρχει μια επίμονη αίσθηση μεταξύ πολλών μικρών χωρών ότι οι ανησυχίες και τα προβλήματά τους δεν λαμβάνουν την προσοχή που τους αξίζει.

Κατά την ανάληψη της Προεδρίας, ο Πρωθυπουργός Modi είπε ότι οι προτεραιότητες της Ινδίας στην G20 θα διαμορφωθούν σε διαβούλευση όχι μόνο με τους εταίρους της στην Ομάδα, αλλά και με τους συνταξιδιώτες μας στον Παγκόσμιο Νότο, των οποίων η φωνή συχνά δεν ακούγεται. Αυτή η Σύνοδος Κορυφής ήταν μια ευκαιρία για τις χώρες που δεν συμμετέχουν στη διαδικασία της G20 να μοιραστούν τις ιδέες, τις ανησυχίες, τις φιλοδοξίες και τις προσδοκίες τους. Αρκετές αναπτυσσόμενες χώρες όπως το Μπαγκλαντές, η Αίγυπτος, ο Μαυρίκιος, η Νιγηρία, το Ομάν και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν επίσης προσκληθεί ως φιλοξενούμενες από την Ινδία στη Σύνοδο Κορυφής των G20 τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Συμπεράσματα

Αποδεχόμενος την Προεδρία της G20, ο πρωθυπουργός Modi δήλωσε ότι η Ινδία θα διοργανώσει περισσότερες από 200 συναντήσεις της G20 σε 55 διαφορετικές πόλεις σε όλη τη χώρα. Οι επισκέπτες θα βιώσουν την πλήρη εμπειρία της εκπληκτικής ποικιλομορφίας, των παραδόσεων χωρίς αποκλεισμούς και του πολιτιστικού πλούτου της χώρας. Κάλεσε όλα τα μέλη της G20 και τους διεθνείς οργανισμούς «να συμμετάσχουν σε αυτόν τον μοναδικό εορτασμό στην Ινδία, τη Μητέρα της Δημοκρατίας».

Η ανάληψη της ηγεσίας της G20 σε αυτήν την κρίσιμη στιγμή είναι μια τεράστια πρόκληση. Είναι επίσης μια μεγάλη ευκαιρία. Ο κόσμος κοιτάζει την Ινδία με ελπίδα και προσδοκία να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την αναταραχή που δημιουργήθηκε από την πανδη,ία, τη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας, την παγκόσμια οικονομική ύφεση και την κλιματική αλλαγή. Η Ινδία δεσμεύεται να απευθυνθεί σε όλες τις χώρες του Βορρά και του Νότου, της Ανατολής και της Δύσης για να διασφαλίσει, όπως είπε ο πρωθυπουργός Modi, «ότι την επόμενη χρονιά, όταν η G20 συναντηθεί στην ιερή γη του Βούδα και του Γκάντι, όλοι θα συμφωνήσουν να μεταφέρουν ένα ισχυρό μήνυμα ειρήνης στον κόσμο».

 * Πρώην πρέσβης της Ινδίας στο Καζακστάν, τη Σουηδία και τη Λετονία.