Public2018: Χρονιά ρεκόρ σε όλα τα επίπεδα

Ισχυρή αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας

  • €256,4 εκατ. (+6,4% y.o.y.) ενοποιημένος κύκλος εργασιών σε Ελλάδα &Κύπρο το 2018
  • Θεαματική ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας με EBITDA στα €9,1 εκατ. το 2018 σε σχέση με €3,4 εκατ. το 2017,(+€5,7 εκατ., αύξηση x2,6 φορές y.o.y)
  • Αύξηση μεριδίωνσε στρατηγικές κατηγορίες προϊόντων
  • #1 omni channel retailer, με 20% συνεισφορά του online στον συνολικό κύκλο εργασιών
  • Νέο ρεκόρμε 79,7 εκατ. επισκέψεις στα καταστήματα &στα e-commerce κανάλια
  • Σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων και ενίσχυσητης λειτουργικής κερδοφορίας την τελευταία πενταετία

Λευκωσία, 18 Απριλίου 2019 – Αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας πέτυχε η αλυσίδα καταστημάτων Public(Retail world Α.Ε.), μέλος του Ομίλου Olympia, σύμφωναμε τα ενοποιημένα οικονομικά στοιχείαγια τη χρήση 2018στις αγορές Ελλάδας και Κύπρου.

Ο κύκλος εργασιών για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε €256,4 εκατ., έναντι €241εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Θεαματική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε €9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (€3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.

Το 2018 ηPublicενίσχυσε τα μερίδιά της στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadgets. Παράλληλα, κατάφερε σημαντική αύξηση στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι εταιριών.Η εταιρία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ.επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της. Παράλληλα, διατηρώντας τη θέση του Νο1 omni channel retailer,διακίνησε2,2 εκατ.προϊόνταonline παραγγελιώνμε τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Public (Retailworld A.E.), ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Χρήστος Καλογεράκης, δήλωσε: «Σε μια χρονιά που η αγορά κινήθηκε οριακά ανοδικά, καταφέραμε σημαντική αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ ενίσχυσης της λειτουργικής κερδοφορίαςμε υπερδιπλασιασμό του EBITDA.Το 2018η Publicσημείωσε οργανική ανάπτυξηπωλήσεων 6,4%.Τα πολύ θετικά αποτελέσματα του έτους αποτελούν επιστέγασμα ενός πενταετούς πλάνου στρατηγικήςπου στόχο είχετησυνολική βελτίωση σε όλους τους δείκτες εξυπηρέτησης, πωλήσεων και κερδοφορίας.Η χρονιά που διανύουμε αποτελεί την αφετηρία μίας νέας πενταετίας, όπου με ξεκάθαρη στρατηγική και μια ισχυρή ομάδα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης με περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε το retail του αύριο, εξελίσσοντας την καταναλωτική εμπειρία σε όλα τα κανάλια μας και προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας».

Ορόσημο της περασμένης χρονιάς αποτέλεσε καιη δημιουργία του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace,μέσα από το οποίο το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης,το public.gr. Παράλληλα, η εταιρία έφερε καινοτομίες στα ecommerce κανάλια της καθώς ήταν ο πρώτος μεγάλος retailerπου ανέπτυξε την υπηρεσία φωνητικής αναζήτησης προϊόντων στην Ελλάδα, αλλά και νέα εργαλεία searchκαιrecommendation γιατην αγορά της Κύπρου. Σε ό,τιαφορά το δίκτυο καταστημάτων, η εταιρία εγκαινίασε δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο, ενώ προχώρησε και στην ψηφιοποίηση του κεντρικού καταστήματός της στο Σύνταγμα.

Τέλος, η Public για μία ακόμη χρονιά επένδυσε στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της. Ήταν η πρώτη εταιρία στην Ελλάδα που συνεργάστηκε με το LinkedIn, προσφέροντας στους εργαζομένουςτη διεθνή εκπαιδευτική πλατφόρμα Linked In Learning, με τους εκπαιδευόμενους να αποσπούν συνολικά 1.683 πιστοποιήσεις σε διάφορους τομείς. Επίσης, με στόχο να ακούει τη φωνήκαι τις ιδέες όλων των ανθρώπων της, στα 55 καταστήματά της σε Ελλάδα και Κύπρο και στα κεντρικά της γραφεία, εισήγαγετην καινοτόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα, Ιdea  Management, όπου οι εργαζόμενοι καταθέτουν προτάσεις για θέματα που αφορούν στη λειτουργία της εταιρίας. Στον πρώτο κύκλο του Idea Managementκατατέθηκαν 122 ιδέεςκαι υλοποιήθηκαν 3 νικητήριες ιδέες.