ΠΟΔΗΛΑΤΩ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΟΥ – Η ετήσια ποδηλατική διαδρομή 500χλμ ολοκληρώθηκε την 1η Ιουνίου μέσα σε χειροκροτήματα

Την 1η Ιουνίου, Ημέρα του Παιδιού, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η ετήσια ποδηλατική διαδρομή “ΠΟΔΗΛΑΤΩ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΟΥ”, η οποία από το 2021 αποτελεί μέρος του προγράμματος ΕΚΕ των Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ και έχει ως αποκλειστικό στόχο την υγεία και ευημερία των παιδιών.

Η Μαρίνα Θεοδώρου μαζί με την ποδηλατική της ομάδα ταξιδεύει κάθε χρόνο σε ολόκληρη την ελεύθερη Κύπρο, μεταφέροντας τις αξίες του υγιεινού τρόπου ζωής και τα μηνύματα του προγράμματος “ΠΑΙΔΙ, ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ” των Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής  ευθύνης δίνει την ευκαιρία σε παιδιά ηλικίας 9-12 ετών να αποκτήσουν δωρεάν εξατομικευμένο πλάνο διατροφής από μέλος του Συνδέσμου Διαιτολόγων και Διατροφολόγων Κύπρου, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας.

Τη φετινή χρονιά, η ποδηλατική διαδρομή μεγάλωσε ακόμα περισσότερο την ακτίνα δράσης της ενισχύοντας την εκστρατεία του Συνδέσμου Ρευματοπαθών Κύπρου “Join Rheuma Kids”, που είναι αφιερωμένη στα παιδιά με ρευματικά νοσήματα και κινητικές δυσκολίες.

“ΠΟΔΗΛΑΤΩ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΥΡΩ” πραγματοποιείται κάθε χρόνο με τη συμμετοχή και στρατηγική συνεργασία της μεγαλύτερης γαλακτοβιομηχανίας του τόπου μας Χαραλαμπίδης Κρίστης, μέσω του προγράμματος ΕΚΕ της εταιρείας, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ που έχει στο επίκεντρο τα παιδιά, και με την υποστήριξη του Συνδέσμου Διαιτολόγων και Διατροφολόγων Κύπρου. Στην επιτυχημένη ολοκλήρωση της φετινής ποδηλατικής διαδρομής συνέβαλαν σημαντικά οι χορηγοί της πρωτοβουλίας: Deloitte, Unilever, Holland & Barrett,  STIHL,  Bean Bar, ASTRA CAR RENTAL και Landas Colour.

Το “ΠΟΔΗΛΑΤΩ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΥΡΩ” ανανεώνει το ραντεβού του για του χρόνου, με τους ίδιους μεγάλους στόχους και τη συνέχιση της αλυσίδας αλληλεγγύης που έχει δημιουργήσει.

Συγκινητική η Πρωτοβουλία του Συνδέσμου Μωρά Θαύματα Τα Μωρά Θαύματα δίπλα σε όλα τα παιδιά του Μακάριου Νοσοκομείου

Ο Σύνδεσμος Μωρά Θαύματα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού οργάνωσε μια όμορφη εκδήλωση στο Μακάριο Νοσοκομείο στη Λευκωσία για όλα τα παιδιά που νοσηλεύονται εκεί.

Μέσα σε μια ζεστή, συγκινητική ατμόσφαιρα, με πολλές εκπλήξεις για τα παιδιά, η Πρόεδρος του Συνδέσμου Μωρά Θαύματα Έλενα Μεγαλέμου Τριανταφυλλίδη και το μέλος του Δ.Σ. Χριστίνα Μυλωνά ευχήθηκαν στο κάθε παιδί ξεχωριστά Χρόνια Πολλά, γρήγορη ανάρρωση και σύντομα να επιστρέψει στην οικογένεια, το σχολείο και τους φίλους του. Στα παιδιά μοίρασαν βιβλία και μπαλόνια μαζί με τους αγαπημένους μασκότ χαρακτήρες Μίνι και Μίκυ Μάους και το γνωστό  αρκουδάκι «Θαυματούλη».

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας Χριστίνα Γιαννάκη. Επίσης τίμησαν με την παρουσία τους ο κ. Χρίστος Χριστού Εκτελεστικός Γενικός Διευθυντής Διεύθυνσης Λευκωσίας του ΟΚΥπΥ, ο Επιστημονικός Διευθυντής του Μακάριου Νοσοκομείου και μέλη του ΟΚΥπΥ και του προσωπικού της Διοίκησης του Νοσοκομείου.

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί ότι ο πρώτος σταθμός της επίσκεψης ήταν η Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών (ΜΕΝΝ) για την οποία η Γενική Διευθύντρια του Υπ. Υγείας εξήρε το εξαιρετικό έργο που επιτελεί το Προσωπικό και ευχαρίστησε το Σύνδεσμο Μωρά Θαύματα για τη διαχρονική βοήθεια και στήριξη που παρέχει προς τη Μονάδα. Διαβεβαίωσε επίσης ότι στηρίζει την άμεση ανάγκη της κτηριακής αναβάθμισης της.

Η Πρόεδρος του Συνδέσμου με τη σειρά της ευχαρίστησε θερμά τη Γενική Διευθύντρια του Υπ. Υγείας και όλους τους παρευρισκόμενους για την παρουσία τους στην εκδήλωση και τόνισε ότι τα Μωρά Θαύματα επίσης επιμένουν στην άμεση υλοποίηση του έργου στην οποία αναφέρθηκε η Γενική Διευθύντρια.

Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στην Κυπριακή Εκπαίδευση

ΤΗΣ ΛΟΥΚΙΑΣ ΒΟΥΡΓΙΑ – ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ*

Πρόσφατα η Κυπριακή Βουλή ψήφισε νομοσχέδιο περί της ανάγκης σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική ηλικία.

Ως γνωστό  η Προδημοτική Εκπαίδευση στην Κύπρο στηρίχθηκε εξ’ αρχής σε πολύ γερά θεμέλια από τις τότε Λεμεσιανές Επιθεωρήτριες Λητώ και Λούλλα Παπαχριστοφόρου,  οι οποίες αφιέρωσαν ολόκληρη  τη ζωή τους για την αγάπη όλων των παιδιών του τόπου μας.

Το θέμα της εκπαίδευσης του παιδιού στον τομέα της λεγόμενης σήμερα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, τέθηκε ακόμη και αυτό, εξ αρχής, σε πολύ  σωστές  βάσεις από την πρωτεργάτρια Λητώ. Εντάχθηκε αβίαστα ως ενότητα, με τον τίτλο «Μαθαίνω το σώμα μου».  Από το 1978  εισερχόμενη ως φοιτήτρια στην τότε Παιδαγωγική Ακαδημία Κύπρου, το θέμα αυτό είχε ήδη ενταχθεί στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, από τη μακαριστή Λητώ. Οι οδηγίες μας από τις τότε Επιθεωρήτριες ήταν ξεκάθαρες:  να διδάξουμε από τα πρώτα θέματα το «Μαθαίνω το σώμα μου». Υπήρχαν δε στη γωνιά του κουκλόσπιτου κουκλίτσες αγοράκια/κοριτσάκια που μέσα από παιγνιώδη μορφή διδασκαλίας τα παιδιά αποκτούσαν τις πρώτες βασικές γνώσεις για το ίδιο το σώμα και τις λειτουργίες του.

Η πρωτοπόρα Λητώ έθεσε και στον τομέα αυτό βασικές πολύ ορθές αρχές ώστε τα παιδιά να ωφεληθούν συνολικά και ισορροπημένα ως ψυχοσωματικές υπάρξεις. Οι αρχές αυτές ήταν:

1)    Ασφαλώς δεν θα διδάξουμε στα παιδιά σ’ αυτή την ηλικία τι κάνουν οι γονείς στο κρεβάτι.

2)    Δεν είναι σωστό να δίνουμε πολλές και αχρείαστες πληροφορίες στο παιδί, που δεν είναι σε θέση ούτε καν να τις επεξεργαστεί.

3)    Είναι καλύτερα να δίνουμε πληροφορίες μόνον αφού τεθεί πρώτα ένα ερώτημα από τα παιδιά και απαντούμε μόνο στο συγκεκριμένο ερώτημα, δεν πλατιάζουμε.

4)    Σαφώς τα θέματα αυτά είναι καλύτερα να προσεγγίζονται από τους ίδιους τους γονείς, σε εξατομικευμένη βάση. Ενημερώνουμε τους γονείς.

5)    Στο ερώτημα «πώς γεννήθηκα μαμμά» η απάντηση ήταν πολύ απλή.  «Ο μπαμπάς και η μαμά αγαπούσαν πολύ ο ένας τον άλλο κι έτσι γεννήθηκες εσύ, που τους έδωσες μεγάλη χαρά… γιατί τώρα αγαπούν πολύ και σένα το λατρευτό παιδάκι τους…

Καλή πρακτική ήταν η έμφαση στο συναισθηματικό κυρίως μέρος και όχι καθαρά στο σωματικό.

Η πολύχρονη εμπειρία έδειξε ότι το κάθε παιδί χαιρόταν πολύ με την απάντηση κι ύστερα από λίγο ξεχνούσε πλήρως το ερώτημα. Αυτό ήταν  πολύ φυσιολογικό λόγω της ηλικίας του.

Ακόμη και το ερώτημα «Από πού γεννήθηκα μαμμά» η απάντηση ικανοποιούσε πλήρως: «Στο σώμα της μανούλας υπάρχει μια μικρή τρυπούλα,  γλίστρησες και βγήκες στον κόσμο. Και η μανούλα σ’ αγκάλιασε γλυκά και σε ζέστανε τρυφερά  ο μπαμπάς…

Τόσο απλά, τόσο παιδικά, τόσο φυσιολογικά, με πλήρη σεβασμό για το στάδιο ωριμότητας του παιδιού. Ήταν τότε που το Δημόσιο Σχολείο έχαιρε εμπιστοσύνης και μεγάλης εκτίμησης από το κυπριακό κοινό.

Γύρω στο 2010 το  ίδιο το θέμα επανήλθε στην Παιδεία με άλλη μορφή: την ανάγκη διαπαιδαγώγησης για τη σεξουαλική παρενόχληση. «Ο κανόνας του εσώρουχου».  Κανείς δεν μπορεί ν’ αγγίζει το παιδί στ’ απόκρυφα μέρη. Να φτιάξει όμως στο μυαλό του μια ομάδα ανθρώπων που το αγαπούν και το φροντίζουν και ναι, μπορούν να το βοηθούν πχ στο μπάνιο, στην τουαλέττα κλπ.

Ήταν μια νέα  προσπάθεια. Πάντα όμως το ερώτημα που πλανάται αμείλικτο είναι: Αν ένας βιαστής βάλει στο στόχαστρο ένα παιδί, μπορεί αυτό να γλυτώσει από τα νύχια αυτού του εγκληματία;  Μην ξεχνάμε ότι πολλές φορές οι παιδεραστές προέρχονται από το ίδιο το οικογενειακό, συγγενικό, φιλικό, γειτονικό περιβάλλον. Βεβαίως ευθύνεται η Πολιτεία για τις ποινές χάδι στους παιδεραστές ενώ θα έπρεπε να τίθενται σε ισόβια κάθειρξη και να μην έχουν το δικαίωμα χάριτος.

Στο 2014 εφαρμόστηκε πιλοτικά το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στη Δημοτική Εκπαίδευση. Τα πράγματα ως συνήθως ωραιοποιήθηκαν. Το θέμα ανέλαβαν να διδάξουν εκπαιδευτικοί. Κατ’ αρχήν απετέλεσε λανθασμένη προσέγγιση να διδάσκονται τα θέματα αυτά αγόρια και κορίτσια μαζί. Ένα κοριτσάκι Ε΄ τότε Δημοτικού μου διηγήθηκε: « Τ’ αγόρια γελούσαν, ειρωνεύονταν, μας έλεγαν αισχρόλογα στο διάλειμμα. Όταν η δασκάλα μάς μιλούσε για το γυναικείο στήθος, δεν νιώθαμε άνετα που άκουαν τ’ αγόρια.  Ήταν μια πολύ άσχημη εμπειρία». Ποιες οι επιπτώσεις στην ψυχολογία των παιδιών μεγαλώνοντας, με τέτοια τραύματα; Το λάθος αυτό ας μην επαναληφθεί, ας ληφθεί πρόνοια προς τούτο.

Εισήγηση όπως αυτή τη φορά, διδακτούν  τα παιδιά το θέμα αυτό-όχι από τους εκπαιδευτικούς- αλλά από τους επισκέπτες/ επισκέπτριες υγείας σε κάθε σχολείο, μιας και στην επιστήμη αυτή συνδυάζεται η άριστη γνώση του σώματος αλλά και πολύ καλή γνώση ψυχολογίας. Η διδασκαλία να γίνεται σε μικρές ομάδες ξεχωριστά  αγοριών/κοριτσιών με βάση την ωριμότητά τους. Επειδή  δε, πρόκειται παιδαγωγικά περί ενός πολύ ευαίσθητου θέματος, πρόταση όπως διδάσκονται τ’ αγόρια από άντρα  Επισκέπτη Υγείας  και τα κορίτσια από γυναίκα Επισκέπτρια.

Με τον τρόπο αυτό   το κράτος δεν θα  χρειαστεί να πληρώσει ούτε σεντ για επιμορφώσεις  εκπαιδευτικών.

Από την άλλη σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου η μάθηση πλέον χωλαίνει επικίνδυνα, σίγουρα δεν είναι σοφό να πάρουμε διδακτικό χρόνο γι αυτό. Ούτε και είναι σωστό ν΄ αυξηθεί ο σχολικός χρόνος. Πρόταση  όπως  μην υπάρχει σταθερός χρόνος. Τα παιδιά να βγαίνουν από την τάξη σε μικρές ομάδες για τη σχετική διδασκαλία, σύμφωνα με  πρόγραμμα που θα καταρτιστεί.

Τελικά ποια η προστασία γονιών και παιδιών; Για το θέμα αυτό εισηγούμαι όπως:

Η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων αιτηθεί στο Υπουργείο Παιδείας τα πιο κάτω:

1)    Στην έγκριση Θεατρικών Έργων, να συμμετέχουν και οι γονείς και οι Συνδικαλιστικές Οργανώσεις. Είναι ένα πολύ παλιό αίτημα, καιρός για υλοποίηση.

2)    Το Υπουργείο Παιδείας  να  είναι υποχρεωμένο  να αποστέλλει στο σπίτι, για ενημέρωση των γονιών, όλα τα εγχειρίδια, υλικά, ερωτηματολόγια σχετικά με το θέμα. Να υπάρχει πλήρης διαφάνεια .

3)    Γονείς που διαφωνούν, να έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν απαλλαγή από το συγκεκριμένο μάθημα, χωρίς οποιεσδήποτε κυρώσεις, με βάση το άρθρο 20 του Συντάγματος:  «…συμπεριλαμβανομένου και του δικαιώματος γονέων όπως διασφαλίζωσιν υπέρ των τέκνων αυτών εκπαίδευσιν συνάδουσαν προς τας θρησκευτικάς  αυτών πεποιθήσεις». Σχετικά και τα άρθρα 2.1 και 18. 4 του Συντάγματος.

4)    Η ύλη που θα διδαχθούν τα παιδιά και σε ποια τάξη, να τύχει μελέτης, επεξεργασίας και έγκρισης τόσο από τις οργανώσεις εκπαιδευτικών όσο και από  τους Συνδέσμους Γονέων στα κατά τόπους σχολικά ιδρύματα.

Εν κατακλείδι, θεωρείται σήμερα επιβεβλημένο, η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής   να αναλάβει την ευθύνη, να ελέγχει την ύλη η οποία θα διδακτεί ανά τάξη καθώς και την καταλληλότητα των προσώπων, τα οποία θα διδάξουν αυτή την ύλη.

Τα  πιο πάνω  για προβληματισμό από τους αρμόδιους φορείς.

* Τέως  Επιθεωρήτρια Δημοτικής Εκπαίδευσης

Πηγή : paideia.news

Τράπεζα Κύπρου: Ψήφος εμπιστοσύνης από τους επενδυτές στο Λονδίνο

Τράπεζα Κύπρου: Ψήφος εμπιστοσύνης από τους επενδυτές στο Λονδίνο

Ανεβάζει τον πήχη των οικονομικών της στόχων για τη διετία 2023/24 η Τράπεζα Κύπρου στέλνοντας ξεκάθαρα μηνύματα εντός και εκτός Κύπρου για τη στιβαρότητα των αποφάσεων και την προσήλωσή της στην εκπλήρωση των στρατηγικών της στόχων.

Οι βαρύνουσας σημασίας ανακοινώσεις έγιναν από τη διευθυντική ομάδα της Τράπεζας Κύπρου στο πλαίσιο εκδήλωσης (Investor Update)  που πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023 στο Λονδίνο και έγιναν δεκτές με ιδιαίτερη  ικανοποίηση από τους επενδυτές και τους οικονομικούς αναλυτές που παρευρέθηκαν.

Στην εκδήλωση, η οποία στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία, παρευρέθηκε και απευθύνθηκε στους επενδυτές και ο Ειδικός Σύμβουλος του Προέδρου της Δημοκρατίας για θέματα οικονομίας Χριστάκης Πατσαλίδης.

 

Αύξηση ROTE

Όπως αναλύθηκε στους επενδυτές, η απόδοση των Ενσώματων Ιδίων Κεφαλαίων (ROTE) έχει αναθεωρηθεί προς τα πάνω και αναμένεται ότι θα ανέλθει στο 17% το 2023 και πάνω από 14% το 2024. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Φεβρουάριο η Τράπεζα Κύπρου είχε ανακοινώσει ότι η απόδοση ROTE θα ήταν πάνω από 13% ετησίως.

 

Ισχυρή κεφαλαιοποίηση

Τα καθαρά έσοδα από τόκους αναμένεται ότι θα υπερβούν τα €650 εκατ. το 2023 και τα €625 εκατ. το 2024. Περαιτέρω εκτιμάται ότι τα έσοδα από τόκους το 2025 θα είναι λιγότερα από το 2024 αντικατοπτρίζοντας το χαμηλότερο προβλεπόμενο επιτόκιο διευκόλυνσης αποδοχής καταθέσεων της ΕΚΤ στο 2.5%. Η ποιότητα του δανειακού χαρτοφυλακίου της Τράπεζας Κύπρου αναμένεται να βελτιωθεί περαιτέρω καθώς δεν υπάρχουν, επί του παρόντος, ενδείξεις επιδείνωσής του. Ως εκ τούτου το ποσοστό των ΜΕΔ αναμένεται ότι θα μειωθεί κάτω του 3%. Αυτές οι αποδόσεις αναμένεται να συμβάλουν στην αύξηση της κεφαλαιακής βάσης του Συγκροτήματος, επιτρέποντας τη δημιουργία ισχυρών κεφαλαιακών δεικτών και υγιών αποθεμάτων κεφαλαίου.

 

Πληρωμή μερισμάτων

Η Τράπεζα Κύπρου είναι η πρώτη τράπεζα σε Κύπρο και Ελλάδα που έλαβε την έγκριση της ΕΚΤ για πληρωμή μερίσματος. Στόχος της Τράπεζας είναι να αποδίδει σταθερή απόδοση στους μετόχους της. Η πληρωμή Μερισμάτων αναμένεται ότι θα σημειώνει συντηρητικά σταδιακή αύξηση, με στόχο το ποσοστό (payout ratio) να κυμαίνεται μεταξύ 30-50% της προσαρμοσμένης κερδοφορίας πριν τα μη επαναλαμβανόμενα στοιχεία του Συγκροτήματος.

 

O Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Κύπρου, Πανίκος Νικολάου, εξήγησε στους επενδυτές πως πλέον ο οργανισμός έχει μπει σε μία νέα πορεία απαλλαγμένος από τα βαρίδια του παρελθόντος και αξιοποιώντας την ηγετική της θέση στον τραπεζικό τομέα, την τεχνολογική του μετεξέλιξη και την χρηματοοικονομική του κατάσταση, στοχεύει σε βιώσιμη κερδοφορία για τα επόμενα χρόνια.

 

Πέραν του Π. Νικολάου, στις παρουσιάσεις συμμετείχαν επίσης οι Ελίζα Λειβαδιώτου, Εκτελεστική Διευθύντρια Οικονομικής Διεύθυνσης, Δημήτρης Νικολάου, Διευθυντής Διεύθυνσης Ψηφιακής Μεταμόρφωσης και Λούης Ποχάνης, Διευθυντής Διεύθυνσης Ασφαλιστικών Εργασιών.

BMW Excellence Award από τον Όμιλο Πηλακούτα

BMW Excellence Award από τον Όμιλο Πηλακούτα
Βράβευση της επιχειρηματικής καινοτομίας πέρα από τα σύνορα της Κύπρου

Στα φετινά 15α IN Business Awards, ο Όμιλος Πηλακούτα τίμησε την κυπριακή επιχειρηματικότητα με το βραβείο ΒΜW Excellence Award ‘Kύπριος Επαγγελματίας/Επιχειρηματίας που διαπρέπει στο εξωτερικό’. Ο κ. Κόδρος Πηλακούτας, Head of Operations του Ομίλου Πηλακούτα, απέμεινε το βραβείο στον Κύπριο επιχειρηματία και επενδυτή Δημήτρη Ζόππο, ο οποίος εδώ και 25 χρόνια δραστηριοποιείται στους τομείς των startups, με διαχρονική εστίαση στην αξιοποίηση της τεχνολογίας.

Η έννοια της καινοτομίας αναδείχθηκε στο πλαίσιο της βράβευσης, μέσα από την οπτική του Ομίλου Πηλακούτα και με πρωταγωνιστές τα συναρπαστικά μοντέλα της BMW i7, XM, iX, X4 M, ΜΙΝΙ Electric και BMW Motorrad electric scooter CE04, που φιλοξενήθηκαν στο χώρο της εκδήλωσης.

Το BMW i7, το αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan, αποδεικνύει ότι μία μοναδική οδηγική εμπειρία και η απόλυτη αίσθηση ευεξίας, μπορούν να συνδυαστούν, μαζί με αδιαπραγμάτευτη δέσμευση στη βιωσιμότητα. Το BMW XM αποτελεί τη ναυαρχίδα, ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, ενώ το τολμηρό εξωτερικό στυλ του αντανακλά τις έξοχες δυνατότητές του: δυναμισμό, ευελιξία και ακρίβεια, καθώς και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 80km. Ενσαρκώνοντας μια φρέσκια ερμηνεία της φιλοσοφίας SAV, το BMW iX ξεχωρίζει για το πρωτοποριακό στυλ και την έμφαση στην πολυτέλεια και την άνεση, πάντα με οδηγό τη βιωσιμότητα, ενώ το BMW X4 M επιδιώκει να δείχνει τον χαρακτήρα του – κατά προτίμηση την σπορ πλευρά του, χάρη στις εντυπωσιακές επιδόσεις που οφείλονται στα στοιχεία ανάρτησης και μετάδοσης κίνησης, που προέρχονται από τους αγώνες αυτοκινήτων.

Το MINI Electric, που αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην 60χρονη ιστορία της μάρκας, προσφέρει γνήσια αίσθηση ΜΙΝΙ, με οδήγηση μηδενικών ρύπων. Με μηδενικές εκπομπές ρύπων και τo ηλεκτρικό scooter CE04 της BMW, σηματοδοτεί μια νέα εποχή στον τομέα της σχεδίασης, και φέρνει μια πραγματική επανάσταση μέσα από τη σχεδίαση, τον τεχνικό εξοπλισμό και τις δυνατότητες χρήσης του.

O Όμιλος Πηλακούτα βρίσκεται σταθερά δίπλα στον θεσμό των IN Business Awards, που προβάλλει την κυπριακή επιχειρηματικότητα και την συμβολή της στην ανάπτυξη της οικονομίας.

Η Καλομοίρα κυκλοφορεί τη νέα της επιτυχία «Στόχος» στο Spotify!

Καλομοίρα «Στόχος» ΝΕΟ SINGLE

Μουσική:Mario Puglia, Mark F. Angelo, Demetri James Gountounas, Gabriel Gallucci

Στίχοι: Δημήτρης Παπασταθόπουλος

Η Καλομοίρα κυκλοφορεί τη νέα της επιτυχία «Στόχος» στο Spotify!

Η Καλομοίρα παρουσιάζει τη νέα της επιτυχία «Στόχος», που είναι αποκλειστικά διαθέσιμη στο Spotify!

Η icon performer, είναι εδώ και πρωταγωνιστεί και δισκογραφικά με το νέο της summer hit «Στόχος», μετά και την τηλεοπτική της επανεμφάνιση στο show «Just the 2 of us»!

 Το νέο single της Καλομοίρας, «Στόχος» σημείωσε ρεκόρ presave στο Spotify! Ενώ, από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του, ενθουσίασε κοινό και ειδικούς, με τα streams να αυξάνονται συνεχώς! Το χορευτικό hit, που ξεχωρίζει για το ρυθμό του, είναι διαθέσιμο στο Spotify και σε επιλεγμένα ραδιόφωνα σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ακούστε το «Στόχος» της Καλομοίρας εδώ: https://bit.ly/kolomira_stohos

#Kalomira #Stohos #NewSingle

Τους στίχους του νέου single υπογράφει ο Δημήτρης Παπασταθόπουλος και τη μουσική η “dream team” διεθνών δημιουργών που αποτελείται από τον Mario Puglia, Mark F. Angelo, Demetri James Gountounas και τον Gabriel Gallucci.

Το επόμενο διάστημα το τραγούδι «Στόχος» θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει και το official music video του που θα συναρπάσει!

Η Καλομοίρα ξεχωρίζει για το μοναδικό της μουσικό στίγμα, το αξεπέραστο ταπεραμέντο της και την εκρηκτική της παρουσία on stage, αποτελώντας, όχι μόνο μια από τις πιο αγαπημένες Ελληνίδες τραγουδίστριες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αλλά και icon performer!

Στίχοι: 

 «Στόχος για μένα

Η καρδιά σου τίποτ’ άλλο

Στα όνειρα σου

Να ‘μαι εγώ το πιο μεγάλο

 

Δεύτερος στόχος

Κάθε πόνο να γλυκάνω

Να με ζητάς

Κάθε στιγμή να θέλεις κι άλλο

 

Έβαλα σκοπό, στόχο

Και νομίζω πως το ‘χω

Έχω βρει εγώ τρόπο

Να σ’ έχω εδώ»

Follow #Kalomira – https://geni.us/Kalomira

 

 

Η ΟΠΑΠ ΚΥΠΡΟΥ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΓΙΑ 12η ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ TELETHON

Η ΟΠΑΠ ΚΥΠΡΟΥ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΓΙΑ 12η ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ TELETHON

Το αγαθό της υγείας το δικαιούμαστε όλοι οι άνθρωποι!

Η ειλικρινής σχέση που η ΟΠΑΠ Κύπρου δημιούργησε με το TELETHON συνεχίζεται με συνέπεια και το 2023. Είναι μια σχέση που λειτουργεί απρόσκοπτα από το 2012 αφού ακόμη και στις εποχές που η πανδημία έθετε τα προσκόμματα της, η ΟΠΑΠ Κύπρου στάθηκε κοντά στους συνανθρώπους μας με νευρομυϊκά, γενετικά και άλλα συναφή προβλήματα, γιατί το αγαθό της υγείας το δικαιούμαστε όλοι οι άνθρωποι.

Αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου, στη διάγνωση, την πρόληψη καθώς και στην μετέπειτα στήριξη των ασθενών, η ΟΠΑΠ Κύπρου, πέρα από την συμμετοχή της στο TELETHON, ενισχύει ερευνητικά προγράμματα των φοιτητών της Μεταπτυχιακής Σχολής του Ινστιτούτου. Στηρίζει επίσης και τους ίδιους τους ασθενείς μέσα από τους σχεδιασμούς του Συνδέσμου Μυοπαθών Κύπρου.

Στη βάση αυτής της ειλικρινούς έγνοιας, η ΟΠΑΠ Κύπρου προχώρησε και στη δημιουργία της Μονάδας ημερήσιας νοσηλείας του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου, διευκολύνοντας σημαντικά την περίθαλψη των ασθενών.

Είναι επίσης άξιο αναφοράς το γεγονός ότι από την αρχή της πορείας της στην Κύπρο, η ΟΠΑΠ Κύπρου στήριξε συνανθρώπους μας που αντιμετώπιζαν προβλήματα υγείας, συναφή με τα προβλήματα που επιδιώκει να αντιμετωπίσει και το TELETHON σήμερα, παρέχοντας σε αυτούς άδειες πρακτορείων της! Με αυτή την ευαισθησία απέναντι στον άνθρωπο, πορεύεται μέχρι σήμερα ως σύμμαχος της κυπριακής κοινωνίας σε όλους τους τομείς, με την υγεία να αποτελεί την ιδιαίτερη έγνοια μας.

Η ΟΠΑΠ Κύπρου συγχαίρει και ευχαριστεί το Ινστιτούτο Γενετικής και Νευρολογίας για την άψογη συνεργασία με κοινό παρονομαστή την επιτυχία των επιστημονικών και ανθρωπιστικών του προγραμμάτων. Συγχαίρει επίσης τους διοργανωτές του TELETHON και όλους τους εθελοντές που συμβάλλουν στην επιτυχία αυτής της μεγάλης εκδήλωσης ανθρωπιάς. Χαιρετίζει επίσης η ΟΠΑΠ Κύπρου τη σύμπραξη αγάπης και προσφοράς των καναλιών ΡΙΚ και Alpha Κύπρου αφού, ιδιαίτερα σε καιρούς δύσκολους, όπου οι αξίες στριμώχνονται και οι άνθρωποι υποχρεώνονται να παλέψουν σκληρά για να επιβιώσουν, πρέπει να ενώνουμε δυνάμεις και να βάζουμε την καρδιά μας μπροστά για να έχουν αποκούμπι οι συνάνθρωποι μας!

 

Σημαντική Διάκριση για το Οινοποιείο Κυπερούντας στα φετινά IN Business Awards

Σημαντική Διάκριση για το Οινοποιείο Κυπερούντας στα φετινά IN Business Awards

Το Οινοποιείο Κυπερούντας απέσπασε το βραβείο στην κατηγορία Μικρομεσαία Επιχείρηση της χρονιάς στα φετινά 15α IN Business Awards, τον πιο έγκυρο και αναγνωρισμένο ετήσιο θεσμός βράβευσης εταιρειών και επιχειρηματιών που έχουν ξεχωρίσει στο κυπριακό επιχειρείν. Η βράβευση αυτή αναμφίβολα συμβάλλει στην εδραίωση του Οινοποιείου Κυπερούντας ως ένα από τα σημαντικότερα οινοποιεία του κυπριακού αμπελώνα.

Η λειτουργία του Οινοποιείου Κυπερούντας ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, με σκοπό την παραγωγή υψηλής ποιότητας κυπριακών κρασιών. Τα κρασιά του Οινοποιείου Κυπερούντας, μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια, έχουν λάβει διεθνείς και εγχώριες διακρίσεις και αποτελούν μέρος σε λίστες γνωστών βραβευμένων εστιατορίων του εξωτερικού. Επίσης, το Οινοποιείο Κυπερούντας οργανώνει και συντονίζει ερευνητικά προγράμματα με πανεπιστήμια της Κύπρου και του εξωτερικού με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη του εθνικού αμπελώνα.

 

Σχετικά με το Οινοποιείο Κυπερούντας

Το οινοποιείο Κυπερούντας, άνοιξε τις πύλες του το 1989 και βρίσκεται σε ένα από τα κεφαλοχώρια της Πιτσιλιάς. Οι αμπελώνες του οινοποιείου βρίσκονται στα 1200 μέτρα υψόμετρο, καθιστώντας το την υψηλότερη οινοποιία της Ευρώπης και μία από τις υψηλότερες στον κόσμο. Το μοναδικό κλίμα της Κυπερούντας, ο σύγχρονος εξοπλισμός του οινοποιείου και φυσικά το ταλέντο των Ανθρώπων του, συμβάλλουν στην παραγωγή οίνων ανώτερης ποιότητας. H γκάμα των προϊόντων του αποτελείται από 12 κρασιά:  Πετρίτης, Ανδεσίτης, Κυπερούντα Ροζέ, Ψηλά Κλήματα, Άλιμος, Σκοπός, Ακτή, Ανατολή , Δύση,  ΕΠΟΣ λευκό, ΕΠΟΣ κόκκινο και την Κουμανταρία Κυπερούντας.

 

Βραβείο στην κατηγορία «Εμπόριο» για τη Γαλακτοβιομηχανία «ΑΛΑΜΠΡΑ» στα IN Business Awards 2022

Βραβείο στην κατηγορία «Εμπόριο» για τη Γαλακτοβιομηχανία «ΑΛΑΜΠΡΑ» στα IN Business Awards 2022

Ένα ιδιαίτερα τιμητικό και σημαντικό βραβείο έλαβε στα 15α IN Business Awards 2022 η Γαλακτοβιομηχανία «ΑΛΑΜΠΡΑ», καθώς διακρίθηκε στην κατηγορία «Εμπόριο» ανάμεσα σε 5 υποψήφιες εταιρείες, αποσπώντας την ψήφο εμπιστοσύνης τόσο του κοινού, όσο και της κριτικής επιτροπής.

Παραλαμβάνοντας το βραβείο, ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας Μιχάλης Πέτρου, ανέφερε πως «η βράβευση αυτή αποτελεί μία μεγάλη διάκριση για την εταιρεία μας και αποτελεί αναγνώριση της αφοσίωσής μας στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων». Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «το βραβείο αυτό έρχεται σε μία χρονιά σταθμό για την εταιρεία μας, καθώς πρόσφατα προχωρήσαμε στο λανσάρισμα του Φρέσκου Κυπριακού Γάλακτος ΑΛΑΜΠΡΑ». Ο κ. Πέτρου δήλωσε ακόμα πως «το βραβείο στα IN Business Awards 2022, μας δίνει την απαραίτητη ώθηση και αυτοπεποίθηση, έτσι ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και ξεπερνούν τις προσδοκίες τους, με αφοσίωση στην ποιότητα, στην παράδοση και στον άνθρωπο».

Κύρια κριτήρια της κατηγορίας «Εμπόριο» ήταν μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη εργασιών στην Κύπρο και στο εξωτερικό, η προσαρμοστικότητα στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον, η έγνοια για το κοινωνικό σύνολο και το περιβάλλον, καθώς η ικανότητα στην καινοτομία, τομείς στους οποίους η Γαλακτοβιομηχανία «ΑΛΑΜΠΡΑ» έχει επενδύσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Για περισσότερα από 40 χρόνια, η εταιρεία παρασκευάζει υψηλής ποιότητας γαλακτοκομικά προϊόντα, βασιζόμενη σε παραδοσιακές και αυθεντικές συνταγές. Παράλληλα, εμπλουτίζει συνεχώς την γκάμα της με νέες κατηγορίες προϊόντων, ανταποκρινόμενη στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών.

Χάρη στη διαχρονική στήριξη και προτίμηση των καταναλωτών, το χαλλούμι «ΑΛΑΜΠΡΑ» κατέχει ηγετική θέση στην αγορά με μερίδιο, περίπου, 30%, ενώ η εταιρεία παράγει και εμπορεύεται ευρεία γκάμα προϊόντων, αποτελώντας το μοναδικό κυπριακό brand με προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, μεταξύ αυτών γάλα, τυριά, φυτικά ροφήματα και χυμοί.

Αν το μίσος και τον θυμό των νεαρών το μετατρέψουμε σε αγάπη…

… τότε μόνο θα μπορούμε να ελπίζουμε σε μείωση της παραβατικότητας στα σχολεία

ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΠΑΡΡΗ*

Όπως πολλές φορές συνέβη τα τελευταία χρόνια, έτσι και τώρα βγαίνει πάλιν στην επικαιρότητα το θέμα της μαθητικής παραβατικότητας με αφορμή κυρίως πυρκαγιές που τέθηκαν σε σχολικές αίθουσες.

Σε συναγερμό λοιπόν όλοι τρέχουν Υπ. Παιδείας, ομοσπονδίες γονέων, εφορείες, ΟΕΛΜΕΚ, Βουλή και πολιτεία να λύσουν το πρόβλημα, να σβήσουν τις φωτιές, όπως συνήθως κάνουν για να κοιμήσουν το θέμα «ως πάρατζιη».

Πριν μερικά χρόνια το Υπ. Παιδείας συγκρότησε επιτελικές ομάδες άμεσης παρέμβασης αποτελούμενες από κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς που ταχύρρυθμα εκπαιδεύτηκαν και άμεσα έσπευδαν στον «τόπο του εγκλήματος». Πέτυχαν έργο, αλλά δεν εξαφάνισαν το πρόβλημα. Λίγα χρόνια μετά κατέληξαν στη θωράκιση των σχολείων με ψηλά κιγκλιδώματα που τα κάνουν να μοιάζουν με φυλακές και στην εγκατάσταση καμερών για εντοπισμό και σύλληψη των παραβατών. Όλα αυτά σε συνεργασία με τις Σχολικές Εφορείας. Δεν επιλύθηκε το πρόβλημα ούτε καν μειώθηκε.

Τα ψηλά κάγκελα δεν υπερνικούν ούτε την νεανική παράλογη τόλμη ούτε το θράσος και τον παρορμητισμό τους. Οι κάμερες καταστρέφονται πριν την επιδρομή και έτσι οι φθορές και οι καταστροφές συνεχίζονται με αφορμή ακόμη και τις λαπρατζιές.

Ειλικρινά και είμαι απόλυτος, δεν πιστεύω ότι μπορεί ν’ αντιμετωπιστεί το πρόβλημα μ’  αυτές τις τακτικές. Κανένα κατασταλτικό μέτρο δεν θα το λύσει. Μόνο με προληπτικά μέτρα μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα το μειώσει έστω. Είναι λανθασμένη η άποψη ότι οι αυστηρότεροι κανονισμοί, οι συχνότερες εξετάσεις και η αύξηση των μέτρων ελέγχου και της παρακολούθησης, θα επιλύσουν προβλήματα και θα περιορίσουν παραβατικότητες. Αυτή τη στιγμή  δυστυχώς κάνουμε ακριβώς μόνο αυτά.

Ενισχύουμε τα μέτρα καταστολής, περιφράσσουμε τα σχολεία και με συνεχείς εξετάσεις κρατούμε υπό πίεση τα παιδιά. Με αυτά όμως δεν αγαπούν το Σχολείο καθώς δεν τους κάνουν χαρούμενους ούτε κι ευτυχισμένους. Κανείς δεν υπερασπίζεται τις παραβατικότητες που πρέπει να τις εξαλείψουμε, αλλά δεν βρήκαμε τον τρόπο, γι’  αυτό συνεχίζονται. Στο μυαλό δεν πρέπει να έχουμε μόνο τρόπους τιμωρίας. Πρέπει επιτέλους να βρούμε τρόπους να μειώσουμε το θυμό που πολλά παιδιά κουβαλούν μέσα τους από το οικογενειακό τους περιβάλλον και τις κοινωνικοοικονομικές τους συνθήκες πριν ακόμα φτάσουν στις σχολικές αυλές.  Να τους μάθουμε να αγαπούν, να σέβονται, να διαλέγονται, να ελέγχουν τα συναισθήματα τους, να είναι καταδεκτικοί, να έχουν αρχές, να υπακούουν σε νόμους και κανονισμούς.

Όλοι μαζί οικογένεια, εκπαιδευτικοί, κοινωνία, να βοηθήσουμε τα νεαρά παιδιά να ενταχθούν ομαλά στο κοινωνικό σύνολο για να μην καταφεύγουν σε αντικοινωνικές συμπεριφορές. Είναι πολύ σημαντικό να τους ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση ώστε κανένας να μην αισθάνεται αποτυχημένος, περιθωριοποιημένος και ανασφαλής.

Ιδιαίτερα στο σχολικό χώρο η ηγεσία και όλοι οι εκπαιδευτικοί, πρέπει να βελτιώσουν το σχολικό κλίμα ενισχύοντας την επικοινωνία με τα παιδιά, φροντίζοντας και για μείωση της σχολικής αποτυχίας. Είναι πολύ σημαντικό αυτό.

Απαραίτητα για να έχουν οι εκπαιδευτικοί το χρόνο μεγαλύτερης  και συχνότερης επικοινωνίας. Πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να τους απαλλάξει από υπερβολική πίεση σε θέματα  κάλυψης της ύλης, συνεχών εξετάσεων και αξιολογήσεων. Με την αύξηση των προβλημάτων που η σύγχρονη οικογένεια αντιμετωπίζει και η κοινωνία γενικότερα, είναι απολύτως αναγκαίο τα σχολεία μας να ενισχυθούν με επιπλέον προσοντούχους σύμβουλους και εκπαιδευτικούς ψυχολόγους που να προλαμβάνουν ή να επιλύουν τα προβλήματα που ολοένα αυξάνονται.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον επικοινωνίας, σ’ένα ανθρώπινο, χαρούμενο και σωστό σχολικό κλίμα όλα θα μειωθούν. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Τα σχολεία όμως πρέπει ν’αλλάξουν. Ούτε στρατόπεδα, ούτε μοναστήρια. Σχολεία  όμορφα, χαρούμενα χωρίς μιζέρια και αυταρχικότητες, με αγάπη που θα κάνουν ευτυχισμένους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους. Σχολεία με μειωμένη σχολική αποτυχία, χωρίς διακρίσεις και περιθωριοποιήσεις, σχολεία με σύγχρονους εσωτερικούς κανονισμούς τους οποίους θα προσυπογράφουν τα μαθητικά Συμβούλια και οι Σύνδ. Γονέων και θα τηρούνται σταθερά. Σχολεία που δεν θα είναι φροντιστήρια και προθάλαμοι Πανεπιστημίων, αλλά πρωτίστως θα προετοιμάζουν τους αυριανούς παγκόσμιους πολίτες και ανθρώπους με ήθος, πολιτισμό και αρετή. Σχολεία που δεν θα αποκλείονται από τον έξω κόσμο με τα ψηλά κάγκελα, και τον αυτοαπομονωτισμό  αλλά θα είναι ανοιχτά στην κοινωνία με συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με δημοτικές, κοινοτικές αρχές σε θέματα περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, αθλητικά, κοινωνικά και εθελοντισμού.

Γενικότερα είναι πολλά που πρέπει ν’ αλλάξουν για Σχολεία χωρίς παραβατικότητες και πρέπει σ’ αυτά να βοηθήσει το Υπουργείο ενθαρρύνοντας τις σχολικές μονάδες και παραχωρώντας την αναγκαία αυτονομία για να λύσει τα χέρια των πολύ πιεσμένων εκπαιδευτικών. Να γίνει συνείδηση ότι οι παραβατικές συμπεριφορές δεν είναι κάτι που θα λυθεί εύκολα αύριο, καθώς το πρόβλημα είναι πρωτίστως κοινωνικό και ως εκ τούτου χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια πολλών κοινωνικών φορέων για να μπορούμε να ελπίζουμε ότι ενδέχεται να καταφέρουμε να το περιορίσουμε εντός του στατιστικά αποδεκτού ορίου, που θα υπάρχει ότι κι αν κάνουμε. Διευκρινίζω εδώ ότι σωστότερος όρος είναι η κοινωνική παραβατικότητα. Δεν υπάρχει ξεχωριστή και επιστημονικά καθορισμένη μαθητική παραβατικότητα. Πολλές φορές άλλωστε συμμετέχουν σε καταστροφές σε σχολεία και νεαροί, μη μαθητές.

Μια κοινωνία όπως η δική μας με ελλείμματα πολιτισμού, υλιστική, συμφεροντολογική, αναξιοκρατική, υποκριτική, ατομικιστική και αμοραλιστική δεν είναι δυνατό να γεννά μόνο αγγελούδια.

Στην αντιμετώπιση των προβλημάτων σημαντικός μπορεί να είναι και ο ρόλος των Μ.Μ.Ε. Όσο κι αν «πουλάνε» οι φωτιές που καίνε τις σχολικές αίθουσες ας προβάλλουν επιτέλους και τα τόσα πολλά καλά και όμορφα που γίνονται στα Σχολεία μας και η κοινωνία δεν τα ξέρει.

Ολοκληρώνοντας το σημερινό άρθρο, απόρροια έγνοιας και αγωνίας υπογραμμίζω το συμπέρασμα για να λειτουργήσει και ως μήνυμα σ’όλους τους εμπλεκόμενους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, ότι ενόσω οι έφηβοι μαθητές και οι μαθήτριες των Σχολείων μας κουβαλούν μέσα τους το θυμό, την πίεση, το άγχος των εξετάσεων, την έλλειψη επικοινωνίας και αγάπης, τα προβλήματα παραβατικότητας δεν θα εξαφανιστούν καθώς αυτά προκαλούν μίσος.

Αν με τη βοήθεια όλων και με τις πρακτικές που εισηγούμαι το μετατρέψουμε σε αγάπη, ίσως τότε μπορούμε να ελπίζουμε. Για να δούμε ….

*Επίτιμος Πρόεδρος Συνδέσμου Διευθυντών Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου

Πηγή : paideia.news