Τα βραβεία του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου «Θόδωρος Αγγελόπουλος»


Τα βραβεία του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου «Θόδωρος Αγγελόπουλος»

Την Κυριακή 19 Ιουνίου 2022, πραγματοποιήθηκε η τελετή λήξης του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου «Θόδωρος Αγγελόπουλος» στον κήπο του Πολύκεντρου Συνεδριακού Κέντρου Αιγίου, παρουσία πλήθους κόσμου. Στο πλαίσιο της τελετής ανακοινώθηκαν τα βραβεία και οι διακρίσεις για τις ταινίες που διαγωνίστηκαν. Συνολικά συμμετείχαν 46 ταινίες από 18 χώρες στα τρία τμήματα του φεστιβάλ. Την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους, ο σκηνοθέτης Τάσος Μπουλμέτης, ο ηθοποιός Μάκης Παπαδημητρίου, η Φοίβη Οικονομοπούλου – Αγγελοπούλου και η Γενική Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου Αθηνά Καρτάλου-Αντούκου.

Το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους «Θόδωρος Αγγελόπουλος», πραγματοποιήθηκε σε διοργάνωση της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Αιγιαλείας σε συνεργασία με την Κινηματογραφική Λέσχη Αιγίου, την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και Χρυσό Χορηγό την Ολυμπία Οδό.

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

 

Το Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα Μυθοπλασίας αποτελείται από 19 ταινίες.

 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

Ελένη Αγγελοπούλου, Σκηνοθέτις

Μαρία Καλλιμάνη, Ηθοποιός

Τζώρτζης Γρηγοράκης, Σκηνοθέτης

 

Το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 1000€, χορηγία της Ολυμπίας Οδού, απονέμεται στην ταινία:

 

“Love Stories on the Move” της Carina Dasoveanu (Ρουμανία)

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Για την απλότητα, την ειλικρίνεια και το συναίσθημα της, μία εξαιρετικά εκφραστική πρωταγωνίστρια, στιβαρή σκηνοθεσία με άποψη και λιτά κινηματογραφικά μέσα που δεν καταφεύγει σε αχρείαστες εντάσεις ή εντυπωσιασμούς για να γίνει βαθιά και ουσιαστική.

 

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας απονέμεται στην ταινία:

 

“Versailles” του Χιούν Λορί (Βέλγιο)

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Για μια ταινία με σύγχρονη και δυναμική σκηνοθετική ματιά, με ρυθμό, με μια πρωταγωνίστρια που σε μαγνητίζει και αφήγηση που ισορροπεί περίτεχνα μεταξύ του ρεαλισμού του εξωτερικού της κόσμου και των εσωτερικών της εντάσεων.

 

Το Βραβείο Σεναρίου απονέμεται στην ταινία:

 

“Marko” του Μάρκο Σάντιτς (Κροατία)

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Μία ιστορία βαθιά ανθρώπινη και αντιπολεμική. Η γραφή της καθαρή, με μία απλότητα αφοπλιστική, που ενώ θίγει ένα θέμα που μετράει πια 30 χρόνια συγκινεί χωρίς μελοδραματισμούς και χωρίς να εκβιάζει το συναίσθημα.

 

Το Βραβείο Φωτογραφίας απονέμεται στην ταινία:

 

“Cortázar” της Κατερίνας Στράουχ και του Αργύρη Γερμανίδη (Γερμανία)

Διευθυντής Φωτογραφίας: Αργύρης Γερμανίδης

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Υποβλητικές εικόνες με μια παιχνιδιάρικη και μυστηριακή διάθεση που έρχονται σε ωραία αντίστιξη με την αφήγηση, και δημιουργούν ένα συναρπαστικό εικαστικό ταξίδι από υφές, συναισθήματα και καθαρό κινηματογραφικό ρυθμό.

 

Ειδική Μνεία: “The Criminals” του Σερχάτ Καραασλάν (Τουρκία)

 

Σκεπτικό της Επιτροπής: Για μια άρτια ταινία, με δυο καταπληκτικούς νέους πρωταγωνιστές που μέσα από μια φαινομενικά αστεία ιστορία εξελίσσεται πετυχημένα σε ένα σκοτεινό και καίριο πολιτικό σχόλιο.

 

Βραβείο Κοινού: “The Criminals” του Σερχάτ Καραασλάν (Τουρκία)

 

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

 

Το Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα Ντοκιμαντέρ αποτελείται από 14 ταινίες.

 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Τάσος Μπουλμέτης, Σκηνοθέτις

Μάκης Παπαδημητρίου, Ηθοποιός

Δημήτρης Καλαντίδης, Iστορικός και κριτικός του κινηματογράφου, πρόεδρος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

 

Το Βραβείο Καλύτερoυ Ντοκιμαντέρ, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 1000€, προσφορά της Ολυμπίας Οδού, απονέμεται στην ταινία:

 

“My uncle Tudor” της Όλγκα Λουγκοβνίκοβα (Μολδαβία)

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Η επιτροπή απονέμει ομόφωνα το βραβείο σε μια ταινία που αγγίζει με συγκλονιστικό τρόπο ένα τόσο δύσκολο θέμα.  Η προσωπική εμπλοκή της δημιουργού, η χαρισματική κινηματογράφηση, η χροιά  των φωνών και οι εικόνες που  συνθέτουν την αφήγηση αυτής της τόσο τραγικής ιστορίας δημιουργούν ένα δυνατό αποτέλεσμα και έναν βαθύτατο  προβληματισμό. Μια τολμηρή ταινία που αναζητά απαντήσεις.

 

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας απονέμεται στην ταινία:

 

“Displaced” του Σαμίρ Καραχόντα (Κόσοβο)

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Ο τρόπος με τον οποίο απεικονίζεται το τέλμα στο οποίο έχουν περιέλθει οι “ήρωες” – “αθλητές” του Displaced είναι  ευρηματικός, με λεπτεπίλεπτο χιούμορ που προκύπτει από την επιλογή των πλάνων και την λιτή κινηματογράφηση. Με σαφή κινηματογραφική γλώσσα χωρίς διάθεση για εντυπωσιασμούς, “συνδέει” τον παραλογισμό με την πραγματικότητα και το πάθος με την ανάγκη.

 

Τιμητική Διάκριση: “Μαρίκα… γιατί να φοβάσαι;” του Ματθαίου Φραντζεσκάκη (Ελλάδα)

 

Σκεπτικό της Επιτροπής: Πολλές φορές ένα βλέμμα, μια κίνηση του κεφαλιού, ένα σπάσιμο στη φωνή είναι αρκετά για να ζωντανέψουν με τόσο έντονο τρόπο και σε τόσο έντονο βαθμό μια τρομακτική στιγμή του παρελθόντος. Μια θηριωδία μπροστά στα μάτια ενός παιδιού. Μια μνήμη που δεν πρέπει να σβήσει. Η Μαρίκα είναι μια ηρωίδα που σε αντίθεση με πολλούς,  αντέχει να θυμάται.

 

Βραβείο Κοινού: “My uncle Tudor” της Όλγκα Λουγκοβνίκοβα (Μολδαβία)

και

“Το τείχος της ντροπής” του Μιχάλη Κατσούρη (Ελλάδα)

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

Το Εθνικό Σπουδαστικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα αποτελείται από 13 ταινίες.

 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Ηθοποιός

Παναγιώτης Δενδραμής, Σκηνοθέτης – Βοηθός Παραγωγής

Βασίλης Ψαρράς, Εικαστικός καλλιτέχνης – Ακαδημαϊκός

 

Το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 500€, χορηγία της Ολυμπίας Οδού, απονέμεται στις ταινίες:

 

“Τόλης LIVE (ή Τορόντο)” τoυ Αλέξανδρου Ρέλλου

Και

“As if Underwater” της Ανθής Δαουτάκη

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Έχοντας παρακολουθήσει και αναλύσει τα χαρακτηριστικά του συνόλου των έργων του εθνικού σπουδαστικού προγράμματος, παρατηρήσαμε αρκετά ωραία έργα με μια διευρυμένη κινηματογραφική αντίληψη. Κατόπιν δύσκολης κρίσης, προτείνουμε το βραβείο της καλύτερης ταινίας να αποδοθεί στις δύο αυτές ταινίες καθώς χαρακτηρίζονται από διαφορετικά στοιχεία που αξίζουν επιβράβευση.

 

Η ταινία «ΤΟΛΗΣ LIVE» αποτελεί ένα ολοκληρωμένο κινηματογραφικό αποτέλεσμα με ωραία σκηνοθεσία, σενάριο, μοντάζ και παραγωγή. Είναι πολύ ευχάριστο το γεγονός πως ανέπτυξε όλα τα στάδια προ-παραγωγής, παραγωγής και μεταπαραγωγής, φέρνοντας εις πέρας το έργο. Έχει ως αφετηρία μια συγκινητική (πραγματική) ιστορία και καταφέρνει να περάσει πολύ ωραίο τρόπο την ατμόσφαιρα.

 

Η ταινία «AS IF UNDERWATER» αποτελεί ένα διαφορετικό έργο το οποίο αξίζει επίσης επιβράβευση, καθώς θέτει πολύ εύστοχα και ποιητικά, ζητήματα μοναξιάς μέσα από την μεταφορά της ηρωίδας και του ενυδρείου. Έχει πολύ ωραία σκηνοθεσία, φωτογραφία και σενάριο και αναδεικνύει την θεματική μέσα από την κατασκευή όμορφων μικρο-ατμοσφαιρών. Αξίζει επίσης να σταθούμε στην ερμηνεία της πρωταγωνίστριας.

 

Συνολικά, θεωρούμε πως οι δύο ταινίες αξίζουν να κερδίσουν το συμβολικό χρηματικό έπαθλο για να επιβραβεύσουμε τόσο τον επαγγελματισμό τους όσο και την εν εξελίξει δημιουργικότητά των σκηνοθετών στο μέλλον.

 

Τιμητική Διάκριση: “Speechless Memory” της Ρένας Δανιλούλη και της Κατερίνας Καρπούζη

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Εστιάζοντας στην ιδιαίτερη σχέση έρευνας και εθνογραφικού ντοκιμαντέρ. Η θεματική είναι αρκετά ενδιαφέρουσα αναδεικνύοντας την ρευστή φύση ορίων, εποχών και προσωπικών ιστοριών.

 

Τιμητική Διάκριση: “Κατερίνα” του Μάριου Ρήγα

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Μια πολύ ωραία ταινία που καταφέρνει να αναδείξει με κινηματογραφικό τρόπο ζητήματα εφηβείας και ενηλικίωσης μέσα από τον έρωτα.

 

Τιμητική Διάκριση: “ Άντε ντε” της Αριάδνης Αγγελικής Θυφρονίτου Λήτου

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Ένα όμορφο φιλμ με ενδιαφέρουσα νέα ματιά σε επίπεδο θεματικής και μοντάζ.

 

Τιμητική Διάκριση: “ Melies Trilogy ” του Άρη Μελαχροινού

 

Σκεπτικό της επιτροπής: Μια πολύ ωραία προσπάθεια – φόρος τιμής στις απαρχές του κινηματογράφου που καταφέρνει να δημιουργήσει αισθητική ισορροπία μεταξύ μη-λεκτικής επικοινωνίας και ειδικών εφέ. 

 

Βραβείο Κοινού:

 

“Τόλης LIVE (ή Τορόντο)” τoυ Αλέξανδρου Ρέλλου