Συνέντευξη απο τον Φοίβο Ζαχαρόπουλο


Σε καλωσορίζουμε στο MUSICNET.CY! Αρχικά λίγα λόγια για σένα και την έως τώρα μουσική σου διαδρομή.

Καλώς σας βρήκα. Είμαι ο Φοίβος Ζαχαρόπουλος, είμαι 38 ετών κ παίζω κιθάρα απ’ τα 12 μου. Έρχομαι από μουσική οικογένεια, οπότε κατά κύριο λόγο οι δάσκαλοι μου ήταν ο πατέρας μου κ ο θείος μου. Ξεκίνησα να δουλεύω επαγγελματικά στα 16 μου κ δεν έχω σταματήσει από τότε. Έχοντας κάνει πολλές περιοδείες ανά τον κόσμο κ έχοντας γράψει κιθάρες σε παρά πολλούς δίσκους, αισθάνθηκα ότι είχε έρθει η ώρα να κάνω κ κάτι δικό μου. Από μικρός πάντα έπαιζα σε κάποια μπάντα, αλλά δεν προχώρησε ποτέ σε κάτι πιο σοβαρό, οπότε ουσιαστικά αυτό το E.P είναι η πρώτη μου προσπάθεια.

Ποια ήταν τα πρώτα ερεθίσματα σου; Τι μουσικές άκουγες μέσα στο σπίτι μικρός;

Θα έλεγα κυρίως ροκ μουσική κ απ’ την άλλη έντεχνη. Τα πρώτα ακούσματα είναι σίγουρα Pink Floyd κ Παπάζογλου. Από κει κ πέρα, ότι κασέτα έβρισκα στο σπίτι, την άκουγα κ αν μου άρεσε την κρατούσα, αλλιώς προχωρούσα στην επόμενη. Με τράβηξε πιο πολύ η ξένη σκηνή, κ έτσι άρχισα να ακούω κ άλλες μπάντες όπως, Led Zeppelin, Black Sabbath, Deep Purple, Rainbow.

Επέλεξες σαν όργανο την κιθάρα όπως και εκατομμύρια άλλοι νέοι σε όλο τον κόσμο. Τι εφόδια χρειάζεται ένας κιθαρίστας αν θέλει πραγματικά να ξεχωρίσει μέσα σε τόσους άλλους;

Θεωρώ, πως χρειάζεται το ίδιο πράγμα, που χρειάζεται ο οποιοσδήποτε σε οτιδήποτε επιλέξει να κάνει. Να έχει προσωπικότητα κ προσωπικό στυλ. Ξέχωρα απ’ την μελέτη κ τα μαθήματα κ την θεωρία κ την σκληρή δουλειά που πρέπει να ρίξεις, εντέλει αυτό που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις, είναι να μπορεί κάποιος να σε αναγνωρίζει την στιγμή που σε ακούει. Δεν έχει τόση σημασία, το ποσό άρτιος μπορεί κάποιος να είναι τεχνικά, πάρα το να είναι άμεσα αντιληπτός απ’ τον ακροατή. Όλα τα εφόδια δεν πρέπει να σε κάνουν καλύτερο μουσικό, πρέπει να σε κάνουν τον μουσικό που πραγματικά είσαι κ αυτόν να παρουσιάζεις στον κόσμο.

 

Το EP Distorted είναι η πρώτη σου προσωπική δουλειά μετά από μια μακρά επαγγελματική πορεία.  Μίλησε μας για αυτή τη δουλειά. Με ποιους συνεργάστηκες για να πραγματοποιηθεί; Με ποιο τρόπο το δούλεψες και το δημιούργησες;

Το “Distorted’ το δουλεύω περίπου 3 χρόνια. Λόγω της πανδημίας αλλά κ μια τάση αναβλητικότητας που έχω, κύλησε λίγο αργά. Παρόλα αυτά, είμαι πολύ χαρούμενος που κυκλοφορεί εκεί έξω. Τα κομμάτια γράφτηκαν σπίτι μου κ ενορχηστρωθήκαν εκεί. Επίσης όλες οι κιθάρες ηχογραφήθηκαν στο στούντιο μου. Από κει κ πέρα, πήγα στα BK studios, όπου γράψαμε τα τύμπανα κ το μπάσο κ κάναμε reamp τις κιθάρες, όπου αυτό χρειαζόταν.4 Ντράμερ έγραψαν στα κομμάτια μου. Ο Σπύρος Κουδούνης, ο Κώστας Μυλωνάς, ο Χρήστος Σιαφάκας κ ο Κώστας Λιόλιος. Το μπάσο έγραψε ο Άλεξ Παπακωνσταντίνου κ τα πλήκτρα ο Derek Sherinian.Συνήθως η ιδέα για κάθε τραγούδι ξεκινούσε από κάτι που θα είχα παίξει, μια μελωδία η ένα ριφ κ από κει έστηνα σιγά σιγά, το κάθε μέρος. Δεν έχω συγκεκριμένο τρόπο, απλά παίζω κ όταν ακούω κάτι ενδιαφέρον το κρατάω.Επίσης,σημαντικό ρόλο έπαιξε ο Κυριάκος Αστερίου στο αποτέλεσμα, γιατί χωρίς καλό ηχολήπτη, δεν πρόκειται να ακούσεις ποτέ τα τραγούδια σου, όσο ωραία τα έχεις φανταστεί κ τον ευχαριστώ πολύ γι’ αυτό.

Το EP περιέχει 5 instrumental κιθαριστικές – κατά βάση – συνθέσεις και μια ιδιαίτερη διασκευή στο Eleanor Rigby των Beatles. Γιατί επέλεξες το συγκεκριμένο τραγούδι ως “κερασάκι στην τούρτα” για το Distorted;

Πάντα κυκλοφορούσε στο μυαλό μου αυτό το κομμάτι. Αν κ δεν είμαι φανατικός οπαδός, το συγκεκριμένο τραγούδι είναι απλά υπέροχο. Η μελωδία της φωνής, είναι τόσο χαρακτηριστική, που μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον, να την μεταφέρω στην κιθάρα κ να πειραματιστώ, με το πώς να χτίσω όλο το κομμάτι γύρω απ’ αυτήν κ να το κάνω να ακούγεται πιο «σκληρό». Είναι αν θες, ο δικός μου φόρος τιμής, σε μία απ’ τις μεγαλύτερες μπάντες του πλανήτη.

Τι άκουγες την εποχή που συνέθετες το Distorted; Ποιες μουσικές γενικότερα επηρέασαν την δημιουργία του;

Δε θα έλεγα ότι άκουγα κάτι συγκεκριμένο εκείνη την εποχή. Ποτέ δεν ακούω κάτι συγκεκριμένο, πάντα πηγαίνω με την διάθεση μου. Μπορεί το πρωί να ακούσω Lamb of God κ το απόγευμα Sting.Το άλμπουμ είναι επηρεασμένο από πολλά πράγματα κ μπάντες.Porcupine tree,Joe Satriani,Dream Theater,Pain of Salvation,κάποια πιο παραδοσιακά όργανα κ μουσικοί δρόμοι επίσης.

Θα σε ενδιέφερε σε μια επόμενη κυκλοφορία να χρησιμοποιήσεις τραγουδιστή/τραγουδίστρια ή στο μυαλό σου έχεις να συνεχίσεις σε instrumental μονοπάτια με πρωταγωνιστή την κιθάρα σου;

Όπως μου βγει. Δε μ αρέσει να περιορίζω τον εαυτό μου, ειδικά όταν έχει να κάνει με δημιουργία. Αν αισθανθώ ότι κάποιο κομμάτι ζητάει φωνή, τότε αυτό θα γίνει. Ούτε θα πιέσω τον εαυτό μου, να γράψει μόνο ορχηστρική μουσική. Αυτό είναι κ το όμορφο εξάλλου, να αφήνεις την μουσική να σε πηγαίνει, όπου θέλει αυτή.

Και μιας και μιλάμε για κάποια επόμενη κυκλοφορία, ετοιμάζεις κάτι αυτή την εποχή; Υπάρχει κάτι στα σκαριά γενικότερα;

Φυσικά κ υπάρχει. Έχω ήδη γράψει κάποια τραγούδια κ συνεχίζω να γράφω, μέχρι να μαζευτεί αρκετό υλικό για ένα φουλ άλμπουμ. Όπως λέγαμε κ παραπάνω, σε αυτόν τον δίσκο, θα υπάρχουν κ κομμάτια με φωνή, ξέχωρα απ’ τα ορχηστρικά, που σίγουρα θα έχουν τον μεγαλύτερο ρόλο.

Φαίνεται πως σιγά – σιγά και επιτέλους κάποια ομαλότητα στο καλλιτεχνικό πεδίο φαίνεται να επιστρέφει. Υπάρχουν σχέδια από την μεριά σου για ζωντανές εμφανίσεις;
Είναι νομίζω αυτό που περίμενε όλη η μουσική κοινότητα, ασχέτως το αν είσαι μουσικός η ακροατής. Σίγουρα υπάρχουν σχέδια κ ελπίζω να κάνουμε όσα πιο πολλά Live γίνεται, γιατί εκεί είναι που δημιουργείται όλη η μαγεία.

Ευχαριστούμε πολύ για την συζήτηση, ευχόμαστε κάθε επιτυχία και ελπίζουμε να σε δούμε και στην Κύπρο ζωντανά! Το κλείσιμο δικό σου όπως εσύ επιθυμείς!

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση κ ελπίζω να σας δω κ γω από κοντά σε κάποιο live.Να είμαστε όλοι γέροι κ ευτυχισμένοι.Να’στε καλά.