Γυμναστική για καλύτερη συγκέντρωση

Δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε στη δουλειά; Λίγα λεπτά γυμναστικής μπορεί να είναι αυτό που χρειάζεστε. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει πρόσφατη ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Translational Sports Medicine. Σύμφωνα με την έρευνα, μόλις τρία λεπτά γυμναστικής είναι αρκετά για να αυξήσουν προσωρινά τα επίπεδα συγκέντρωσης. Μεγαλύτερες περίοδοι άσκησης (περίπου 60 λεπτών) μπορούν να βελτιώσουν τη γνωστική λειτουργία για τις επόμενες δύο ώρες μετά την προπόνηση.

Η ανασκόπηση εξέτασε 13 μελέτες και δεδομένα 10 ετών που έδειξαν την επιρροή της γυμναστικής σε νεαρούς ενήλικες ηλικίας 18-35 ετών. Οι μορφές άσκησης που εξετάστηκαν ήταν το τρέξιμο, η ποδηλασία και το περπάτημα και πραγματοποιήθηκαν για έως και μία ώρα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η άσκηση μέτριας και υψηλής έντασης βελτίωσε τη μνήμη, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και τη συγκέντρωση.

Αυτά τα θετικά αποτελέσματα φάνηκαν να διαρκούν έως και δύο ώρες, με τους ερευνητές να σημειώνουν ότι ένα σύντομο διάλειμμα – μόλις πέντε λεπτά – είναι μια σημαντική αλλαγή που θα μπορούσε να ενισχύσει τις πνευματικές αποδόσεις.

Η παρατήρηση αυτή οδήγησε τον συν-συγγραφέα της ανασκόπησης, Peter Blomstrand, MD, PhD, να καταλήξει στο συμπέρασμα: «Η γυμναστική σάς κάνει έξυπνους».

Η γυμναστική αλλάζει τις λειτουργίες του εγκεφάλου

Προηγούμενη έρευνα για παιδιά συνέδεσε την άσκηση με μειωμένο πάχος γκρίζας ύλης στον ανώτερο μετωπιαίο φλοιό. Η αραίωση σε αυτήν την περιοχή συσχετίστηκε με βελτιωμένη μαθηματική ικανότητα. Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, οδηγώντας σε αυξημένη νευροπλαστικότητα στον ιππόκαμπο και καλύτερη λειτουργία μνήμης σε άτομα όλων των ηλικιών.

Τα οφέλη της άσκησης στην ψυχική υγεία έχουν μελετηθεί ήδη από τη δεκαετία του ’70 και η σωματική άσκηση συνιστάται από γιατρούς ως εργαλείο πρόληψης και διαχείρισης για όσους αντιμετωπίζουν ψυχικές παθήσεις, όπως το άγχος. Ενώ η άσκηση σε καμία περίπτωση δεν είναι θεραπεία, χρησιμοποιείται συχνά ως μέσο ελέγχου των συμπτωμάτων.

Σε γενικές γραμμές, συνιστάται σε όλους να στοχεύουν σε τουλάχιστον 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα για λόγους σωματικής υγείας και παρόλο που δεν υπάρχει καθορισμένος χρόνος για την ψυχική υγεία, η πεποίθηση είναι ότι ακόμη και η σύντομη σωματική δραστηριότητας μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Πηγή : vita.gr