Emirates: Πτήσεις με Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο (SAF) από το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ


Η Emirates προχώρησε σε συμφωνία με τη Neste για την προμήθεια καυσίμων στο Αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ. Πάνω από δύο εκατομμύρια γαλόνια μείγματος Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) θα παραδοθούν στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου στο αεροδρόμιο Schiphol κατά τη διάρκεια του 2024.

Η αεροπορική εταιρεία θα παρακολουθεί την παράδοση Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου στα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου, καθώς και τα περιβαλλοντικά οφέλη μέσω συγκεκριμένων διαδικασιών. Στο πλαίσιο της συνεργασίας της Emirates με τη Neste, η οποία ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους, προβλέπεται η αγορά ενός από τους μεγαλύτερους όγκους Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) από την αεροπορική εταιρεία.

Μόλις ολοκληρωθεί πλήρως η προμήθεια καυσίμων στο σύστημα τροφοδοσίας στο Schiphol του Άμστερνταμ, το μείγμα Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) θα ανέρχεται σε πάνω από 700.000 γαλόνια. Επιπλέον, η αεροπορική εταιρεία συνεργάζεται με τη Neste για την προμήθεια Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) στα συστήματα ανεφοδιασμού στο αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης εντός των επόμενων μηνών.

Ο Adel Al Redha, Deputy President and Chief Operations Officer της Emirates, δήλωσε: «Τέτοιες συνεργασίες όπως αυτή με τη Neste είναι μέρος των ενεργειών που κάνουμε προκειμένου να μειώσουμε τις εκπομπές αερίων μας και αποτελούν σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι μας προς τη βιωσιμότητα. Ισχυρές συνεργασίες όπως αυτή, ειδικά όταν αφορούν σε μεγάλους κόμβους αερομεταφορών όπως το Άμστερνταμ, θέτουν τις βάσεις για το πώς μπορούμε να εργαστούμε από κοινού με συνεργάτες και αεροδρόμια για να αυξήσουμε την πρόσβαση και τη διαθεσιμότητα Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) σε όλο το δίκτυό μας».

Ο Alexander Kueper, Vice President Renewable Aviation της Neste, ανέφερε: «Είμαστε περήφανοι  που υποστηρίζουμε την Emirates στο ταξίδι της προς τη βιωσιμότητα. Το Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο (SAF) αποτελεί λύση για τη μείωση των εκπομπών αερίων στα αεροπορικά ταξίδια και είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η Emirates ξεκίνησε αν αξιοποιεί το Neste MY Sustainable Aviation Fuel στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ. Αποτελεί επίσης ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο εργαζόμαστε από κοινού με τους συνεργάτες μας για να επιταχύνουμε τη χρήση Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) και προσβλέπουμε στα επόμενα βήματα της συνεργασίας μας».

Το Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο (SAF) που προβλέπει η συμφωνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στους υπάρχοντες κινητήρες τζετ και σε υποδομές τροφοδοσίας αεροδρομίων, ενώ σε καθαρή μορφή μειώνει τις εκπομπές ρύπων έως και 80%[1] κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του καυσίμου σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα αεροσκαφών.

Η πρώτη πτήση της Emirates με τη χρήση μείγματος Βιώσιμου Αεροπορικού Καύσιμου (SAF) με συμβατικό καύσιμο, πραγματοποιήθηκε το 2017 από το Σικάγο. Αυτή τη στιγμή, η αεροπορική εταιρεία εκτελεί πτήσεις με τη χρήση Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) από το Παρίσι, τη Λυών και το Όσλο. Τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, η Emirates, με την υποστήριξη συνεργατών, ενσωμάτωσε επίσης SAF στα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμων του αεροδρομίου του Ντουμπάι, αξιοποιώντας Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο σε διάφορες πτήσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας πτήσης προς το Σίδνεϊ.

Η Emirates αποτελεί τον πρώτο διεθνή αερομεταφορέα που συμμετέχει στη «The Solent Cluster», μια πρωτοβουλία του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία επικεντρώνεται σε επενδύσεις που στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, με τη προοπτική δημιουργίας μιας μονάδας παραγωγής Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) με εκτιμώμενη παραγωγική δυναμική έως και 200.000 τόνους καυσίμου ανά έτος έως το 2032.

Επιπλέον, η Emirates συμβάλλει ενεργά σε διάφορες βιομηχανικές και κυβερνητικές ομάδες των ΗΑΕ και βρίσκεται σε συνεχή συζήτηση με εμπλεκόμενους φορείς με σκοπό να υποστηρίξει την παραγωγή και την προμήθεια Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF). Η αεροπορική εταιρεία, μαζί με την Γενική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (GCAA) των ΗΑΕ, έχει διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη του οδικού χάρτη καυσίμων power-to-liquid (PtL) των ΗΑΕ, που καθοδηγείται από το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών των ΗΑΕ και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. Επίσης, συμβάλλει στον Εθνικό Χάρτη Πορείας Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων των ΗΑΕ, ο οποίος στοχεύει στη μετατροπή των ΗΑΕ σε κόμβο εναλλακτικών αεροπορικών καυσίμων με τη φιλοδοξία να παράγει 700 εκατομμύρια λίτρα SAF έως το 2030.

Η Emirates συμμετέχοντας ενεργά σε ένα μεγάλο εύρος φορέων από την αεροπορία, την κυβέρνηση, τις ρυθμιστικές αρχές, την ακαδημαϊκή κοινότητα, την παραγωγή καυσίμων, έως και την κατασκευαστική αλυσίδα, ενώ αποτελεί ιδρυτικό μέλος της ερευνητικής κοινοπραξίας Air-CRAFT των ΗΑΕ, που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη, παραγωγή και εξέλιξη τεχνολογιών Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAF).

[1] Όταν χρησιμοποιείται σε καθαρή μορφή (δηλαδή χωρίς να έχει αναμειχθεί) και υπολογίζεται με καθιερωμένες μεθοδολογίες αξιολόγησης του κύκλου ζωής (LCA), όπως η μεθοδολογία CORSIA