Ανθή Σαββάκη «τα θέλω μου δεν θα ΄πρεπε να στεναχωρούν αυτούς που μ’αγαπάνε»

Από την μια λέει πως όποιος θέλει να χωρίσει πρέπει να σηκώσει το χέρι του και από την άλλη μας λέει πως «Η ζωή είναι σύντομη και εμείς ξέρουμε τόσα λίγα». Από την μια υποδύεται μια κοπέλα με διλλήματα και από την άλλη σκηνοθετεί. ….Δυο παραστάσεις και μια ταλαντούχα κοπέλα που αφήνει το σημάδι της σε αυτές.

Ανθή μου αυτός ο θεατρικός χειμώνας σε βρίσκει να σηκώνεις το χέρι σου ;

Αυτός ο χειμώνας με βρίσκει να …αναρωτιέμαι κάθε βράδυ αν πρέπει να σηκώσω το χέρι μου! Φέτος συμμετέχω στη θεατρική παράσταση «Όποιος θέλει να χωρίσει…να σηκώσει το χέρι του» σε κείμενο και σκηνοθεσία του Γιώργου Καπουτζίδη στο θέατρο Ήβη. Είναι μία πολύ γρήγορη, φρέσκια και καλογραμμένη κωμωδία, που θίγει με μεγάλη ευαισθησία θέματα όπως η φιλία, ο έρωτας, η απιστία, η ειλικρίνεια στις σχέσεις  με τους αγαπημένους μας ανθρώπους αλλά και με τον εαυτό μας καθώς και πολλά.  Το έργο περιστρέφεται γύρω από τις ζωές μιας παρέας τριαντάρηδων στην Αθήνα του 2019. Εγώ υποδύομαι τη Νατάσα, τη μία εκ των τριών φιλενάδων. Η Νατάσα, παντρεύεται την επομένη, και ενώ όλα είναι έτοιμα – τα λουλούδια, τα φαγητά, οι μπομπονιέρες – δύο πράγματα πηγαίνουν πολύ στραβά από το πρώτο κιόλας δεκάλεπτο της παράστασης: η κουμπάρα είναι μεθυσμένη γιατί ανακάλυψε ότι ο άντρας της την απατάει και η νύφη έχει σοβαρές δεύτερες σκέψεις για τον αυριανό γάμο! Δεν μπορώ όμως να  αποκαλύψω περισσότερα!

Είναι ένα κείμενο με αλήθειες μέσα και αν ναι ποια η μεγαλύτερη αλήθεια που «παρουσιάζει».

Είναι ένα ολοκαίνουργιο κείμενο με την χαρακτηριστική γραφή του Γιώργου. Έχοντας δει όλες του τις δουλειές στην τηλεόραση, έχω καταλήξει ότι ο Γιώργος, πέρα από το έμφυτο ταλέντο του να γράφει ατάκες που προσφέρουν άφθονο γέλιο και μένουν στην ιστορία, χρησιμοποιεί την κωμωδία ως μέσον, ως «δοχείο», αλλά αυτό που «βάζει» μέσα, οι πραγματικές του ανησυχίες, είναι βαθιά κοινωνικές και ανθρώπινες, άρα και αληθινές. Ζητήματα δύσκολα, λάθη που κάνουμε καθημερινά και πληγώνουν εμάς και τους γύρω μας. Αλλά ο Γιώργος καταφέρνει να μας προβληματίζει πάντα χωρίς ποτέ να μας κουνά το δάχτυλο διδακτικά και αυτή είναι η μεγαλύτερή του αρετή, πιστεύω. Αν έπρεπε να διαλέξω ένα θέμα που με συγκινεί περισσότερο από το κείμενο θα ήταν το πόσο πιο ευτυχισμένοι θα ήμασταν εμείς, αλλά και οι γύρω μας, αν αφουγκραζόμασταν τις πραγματικές μας ανάγκες και δεν φοβόμασταν να είμαστε ο εαυτός μας. Να έχουμε δηλαδή μια πιο ειλικρινή σχέση με εμάς και τους γύρω μας. Η Νατάσα, που υποδύομαι, περνάει αυτή την περιπέτεια, κάνει αυτό το ταξίδι μέσα της, και πιστεύω πως την αλλάζει ριζικά.

Εσύ άφηνες τα θέλω σου σε δεύτερη μοίρα για να μην στενοχωρείς τους δικούς σου ανθρώπους ;

Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Παλαιότερα ναι το έχω κάνει, και μέχρι και σήμερα δουλεύω αρκετά με τον εαυτό μου ώστε να εκφράζω και να κυνηγώ αυτά που θέλω χωρίς το φόβο μήπως γίνω δυσάρεστη σε τρίτους. Όσον όμως αφορά στους δικούς μου ανθρώπους, όσο μεγαλώνω πιστεύω πως είναι ένα ψευδοδίλλημα, και πως τα θέλω μου δεν θα ΄πρεπε στην πραγματικότητα να στεναχωρούν αυτούς που με αγαπάνε.

Στην παράσταση είστε μαζί με την κυρία Μπαλανίκα , πως είναι αλήθεια να συνεργάζεστε με μια τόσο σπουδαία ηθοποιό ;

Η Κατιάνα είναι μια πολύ πληθωρική προσωπικότητα, ειλικρινέστατη και χορτασμένη. Έχει πολύ μεγάλη εμπειρία στη σκηνή και αλλά και στη ζωή, και την μοιράζεται απλόχερα μαζί μας. Περνάμε υπέροχα στα καμαρίνια και κάνουμε πολλές και πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Σκηνικά, δυστυχώς, δεν έχουμε πολύ χρόνο μαζί, η βασική της σκηνή είναι με την κολλητή φίλη της Νατάσας, τη Δήμητρα, καθώς υποδύεται τη μητέρα της.

Ο κύριος Καπουτζίδης με τρείς λέξεις

Φωτεινός, γενναιόδωρος, ευγενής.

Θα μας μιλήσεις για την δουλειά που σκηνοθετείς;

Η άλλη παράσταση στην οποία συμμετέχω και για την οποία είμαι εξίσου περήφανη είναι το «Vita Brevis ή Η ζωή είναι σύντομη και εμείς ξέρουμε τόσα λίγα» που παρουσιάζεται για τρία ακόμη Δευτερότριτα (μέχρι τις 10/12) στις 20.30 στη σκηνή του Faust, στο κέντρο της Αθήνας. Είναι μια παράσταση αφιερωμένη στον έρωτα, ως φιλοσοφία, ως ανάγκη, ως στάση ζωής, ως καταστροφικό παράγοντα. Το κείμενο είναι βασισμένο στην ερωτική επιστολή μιας ερωτευμένης γυναίκας, της Φλόριας Αιμιλίας, προς τον αγαπημένο της Αυγουστίνο, τον μετέπειτα Άγιο Αυγουστίνο Ιππώνος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Είναι μια εξομολόγηση, ένας χείμαρρος συναισθημάτων, που θέτει το πιο θεμελιώδες και διαχρονικό ανθρώπινο ερώτημα: γιατί ήρθαμε στον κόσμο αν όχι για να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε; Και γιατί –  αφού ακούγεται τόσο απλό –  σπαταλάμε τη ζωή μας δυστυχισμένοι, μακριά από τον έρωτα;

Η παράσταση αυτή, στην οποία δεν παίζω αλλά σκηνοθετώ, είναι η πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά της Ομάδας RODEZ (προφέρεται «ροντέ!») η οποία αποτελείται από αγαπημένους φίλους και συμφοιτητές μου από τη Δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, την Ηλέκτρα Σαρρή, το Μάριο Κρητικόπουλο και τη Σόνια Καλαϊτζίδου. Μαζί μας με πρωτότυπη μουσική η Ζωή Δαχρή, στα σκηνικά και τα κοστούμια η Μαντώ Ψυχουντάκη, στο σχεδιασμό των φώτων ο Δημήτρης Μπαλτάς και στην επιμέλεια των κομμώσεων ο Κωνσταντίνος Σαββάκης.

Οι δύο παραστάσεις έχουν κοινά ;

Εκ πρώτης όψεως πολύ λίγα. Κάποιος θα έλεγε πως όσον αφορά το κείμενο, το ύφος αλλά και την σκηνική παρουσία είναι δύο πολύ διαφορετικά θεατρικά «είδη», αλλά και τα δύο  υπηρετούν με ειλικρίνεια και αφοσίωση την ίδια ανάγκη,  το «story-telling», την ανάγκη να μαζευόμαστε οι άνθρωποι και να λέμε ιστορίες, με στόχο να αφυπνίσουμε τη συνείδησή και τη φαντασία μας, να μάθουμε από τα λάθη άλλων και γιατί όχι, στο τέλος να φύγουμε λίγο καλύτεροι άνθρωποι.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Όποιος θέλει να χωρίσει… να σηκώσει το χέρι του!-ΘΕΑΤΡΟ ΗΒΗ-συγγραφέας : Γιώργος Καπουτζιδης – Παραστάσεις: Από 16 Οκτωβρίου 2019

Vita Brevis ή Η ζωή είναι σύντομη και εμείς ξέρουμε τόσα λίγα» – Faust Bar Theater Arts- Θεατρική ομάδα: Ομάδα RODEZ Ημερομηνίες: από 18/11/2019 έως 10/12/2019
Ωρα προσέλευσης: 20:30- Καλαμιώτου 11 & Αθηναϊδος 12 , Tηλέφωνο: 210 3234095