Mastercard: Ραγδαία αύξηση των διαδικτυακών συναλλαγών κατά τη περίοδο του lockdown


 

  • Η απαγόρευση της κυκλοφορίας οδήγησε σε αύξηση 30% στη χρήση online υπηρεσιών οπτικοακουστικού περιεχομένου, όπως η παρακολούθηση μαθημάτων γυμναστικής ή ταινιών
  • Ένας στους τέσσερις πραγματοποίησε δωρεές για φιλανθρωπικούς σκοπούς μέσω διαδικτύου
  • Μηχανές κουρέματος, όργανα γυμναστικής και βιβλία αναδείχθηκαν τα δημοφιλέστερα προϊόντα, κατά τη περίοδο του lockdown
  • Το 65% των καταναλωτών ανησυχεί μήπως πέσει θύμα διαδικτυακής απάτης ή «παραπλάνησης»

Οι διαδικτυακές αγορές κέρδισαν έδαφος στις προτιμήσεις των πολιτών, ξεπερνώντας όλες τις υπόλοιπες μορφές συναλλαγών κατά τον τελευταίο μήνα, καθώς περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους καταναλωτές (57%) δήλωσαν πως πραγματοποίησαν τις αγορές τους online. Παράλληλα, παρατηρείται ρεκόρ αύξησης των συνδρομών σε διαδικτυακές πλατφόρμες για τη παρακολούθηση μαθημάτων γυμναστικής ή ταινιών, καθώς και στις υπηρεσίες διαδικτυακής μάθησης, αναδεικνύοντας την τάση των καταναλωτών προς τις εμπειρίες οπτικοακουστικού περιεχομένου.

Η έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως ένας στους τρεις Ευρωπαίους (30%) ξοδεύει περισσότερα χρήματα σε εμπειρίες οπτικοακουστικού περιεχομένου, με σχεδόν δύο στους τρεις (58%) να παρακολουθούν τηλεόραση ή ταινίες μέσω κάποιας διαδικτυακής συνδρομητικής υπηρεσίας, ενώ το 26% των καταναλωτών συμμετείχε σε διαδικτυακά μαθήματα εκγύμνασης και το 24% έκανε χρήση ψηφιακών προγραμμάτων περιήγησης σε μουσεία ή άλλα αξιοθέατα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι συνθήκες που βιώνουν οι καταναλωτές, έχουν ενισχύσει το αίσθημα γενναιοδωρίας, καθώς περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) των ερωτηθέντων, δήλωσε πως τον τελευταίο μήνα, έχει προχωρήσει σε δωρεά φιλανθρωπικού σκοπού μέσω διαδικτύου.

Επιπλέον, οι Ευρωπαίοι πολίτες δήλωσαν πως χρησιμοποίησαν προς όφελός τους τον χρόνο που πέρασαν στο σπίτι, θεωρώντας τη συγκυρία ως μια ευκαιρία εξοικείωσης και χρήσης online εφαρμογών, με το 37% να τονίζει πως ξεκίνησε να πραγματοποιεί online τις διατραπεζικές συναλλαγές του, το 28% σημειώνει πως μαθαίνει να διαχειρίζεται την ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη στο ψηφιακό περιβάλλον, ενώ το 31% αναφέρει πως παρακολουθεί διαδικτυακά μαθήματα μαγειρικής.

Οι διαδικτυακές αγορές προϊόντων πρώτης ανάγκης σημείωσαν σημαντική αύξηση 36%, ενώ μερικές από τις πιο δημοφιλείς καταναλωτικές τάσεις περιλαμβάνουν αξιοσημείωτες αυξήσεις στην αγορά βιβλίων (32%), στις μηχανές κουρέματος (19%) και στον εξοπλισμό γυμναστικής (13%).

Παράλληλα, η έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως οι διαδικτυακές συνήθειες στα ψώνια, φαίνεται να αντικατοπτρίζουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές στις φυσικές αγορές, με τέσσερις στους πέντε (81%) αγοραστές να δαπανούν χρόνο ψάχνοντας διαφορετικές ιστοσελίδες για να βρουν τη καλύτερη προσφορά, ενώ δύο στους τρεις (66%) να δημιουργούν τακτικά λίστες επιθυμιών χωρίς απαραίτητα να προχωρούν σε αγορά.  Οι μισοί από τους νέους αγοραστές στο διαδίκτυο (51%) δηλώνουν ότι παραμένουν πιστοί, στις καταναλωτικές συνήθειες που έχουν και στον φυσικό κόσμο.

Σχεδόν όλοι (87%) είναι προσεκτικοί σχετικά με το τι και πού ψωνίζουν στο διαδίκτυο, με το 65% των καταναλωτών να σημειώνει πως ανησυχεί μην πέσει θύμα διαδικτυακής απάτης ή «παραπλάνησης». Για να παραμένουν ασφαλείς κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής αγοράς, τέσσερις στους πέντε Ευρωπαίους (81%) προτιμούν να πραγματοποιούν αγορές από γνωστούς εμπόρους, με το 80% να αναφέρει πως δίνει προσοχή στην ασφάλεια της εκάστοτε ιστοσελίδας και τις κριτικές των υπόλοιπων αγοραστών, ενώ το ένα τρίτο (31%) να προχωράει σε προσωπική επικοινωνία πριν την πραγματοποίηση κάποιας αγοράς από νέο ή άγνωστο έμπορο.

Ο Mark Barnett, President, Europe at Mastercard ανέφερε σχετικά: «Όλοι μας προσαρμοζόμαστε σε αυτό τον νέο τρόπο ζωής, πραγματοποιώντας όλο και περισσότερες αγορές στο διαδίκτυο, όχι μόνο για τα είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και για νέες εμπειρίες οπτικοακουστικού περιεχομένου, όπως τα μαθήματα γυμναστικής ή την προβολή μιας ταινίας. Οι δύσκολοι καιροί που βιώνουμε, μπορούν να αναδείξουν τον καλύτερο μας εαυτό, οδηγώντας μας στο να αντλήσουμε δύναμη από τη γενναιοδωρία των ανθρώπων που πραγματοποιούν διαδικτυακά φιλανθρωπικές δωρεές, ή από όσους μαθαίνουν να διαχειρίζονται τη καθημερινότητα τους στο ψηφιακό περιβάλλον. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, οι άνθρωποι χρειάζεται να έχουν πρόσβαση στα εργαλεία της ψηφιακής οικονομίας, και από τη πλευρά μας, εργαζόμαστε αδιάλειπτα, με στόχο να κάνουμε τις διαδικτυακές αγορές πιο απλές, απρόσκοπτες και ασφαλείς για όλους, είτε για αγορές αγαθών πρώτης ανάγκης είτε για βιωματικές αγορές».

 

OI ΔΕΚΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ «LOCKDOWN»

  1. Το 75% πραγματοποιούσε τακτικά βιντεοκλήσεις με την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους
  2. Το 58% έχει διαδικτυακή συνδρομή στο Διαδίκτυο σε υπηρεσίες όπως το Netflix ή το Amazon Prime Video
  3. Το 36% παρακολούθησε κωμικές σειρές ή προγράμματα stand-up comedy στο διαδίκτυο
  4. Το 32% παρακολούθησε διαδικτυακές μουσικές συναυλίες
  5. Το 31% έπαιξε βιντεοπαιχνίδια στο διαδίκτυο
  6. Το 30% έκανε μαθήματα μαγειρικής ή μαγείρεψε συνταγές που έχει διαβάσει στο διαδίκτυο
  7. Το 26% συμμετείχε σε διαδικτυακά μαθήματα γυμναστικής
  8. Το 24% επισκέφθηκε διαδικτυακά μουσεία ή άλλες τοποθεσίες ενδιαφέροντος
  9. Το 22% έμαθε μια νέα γλώσσα στο διαδίκτυο
  10. Το 20% έπαιξε κουίζ με φίλους στο διαδίκτυο

 

ΤΑ ΔΕΚΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ LOCKDOWN

  1. Βιβλία 32%
  2. Μαγειρικά σκεύη 22%
  3. Βαφές Μαλλιών 19%
  4. Επιτραπέζια παιχνίδια 18%
  5. Παζλ 17%
  6. Μηχανές κουρέματος 15%
  7. Υπολογιστές / εξοπλισμός 13 %
  8. Μαξιλάρια 13%
  9. Αλτήρες / Όργανα γυμναστικής 13%
  10. Τέχνες και χειροτεχνίες 12 %

 

Συμβουλές της Mastercard για ασφαλείς συναλλαγές στο Διαδίκτυο 

  • Επιλέξτε ασφαλείς ιστοσελίδες: Πραγματοποιείστε διαδικτυακές συναλλαγές μόνο μέσα από ασφαλείς ιστοσελίδες. Οι ασφαλείς ιστοσελίδες ξεκινούν με το «https» και διαθέτουν ένα σύμβολο με την εμφάνιση ενός κλειδωμένου λουκέτου στο πρόγραμμα περιήγησης τους.
  • Διατηρήστε τα στοιχεία σας ασφαλή: Μην στέλνετε ποτέ τα στοιχεία της τράπεζας ή της πιστωτικής σας κάρτας μέσω email, γραπτού μηνύματος, μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή μέσω τηλεφώνου.
  • Ενημέρωση της προστασίας ασφάλειας: Βεβαιωθείτε ότι έχετε ενημερώσει τις υπηρεσίες ασφάλειας και προστασίας σε οποιαδήποτε συσκευή σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε για αγορές, είτε πρόκειται για το κινητό τηλέφωνο, τον φορητό υπολογιστή ή το tablet σας
  • Εμπιστευτείτε το ένστικτο σας: Αν παρατηρήσετε μια διαδικτυακή προσφορά η οποία μοιάζει πολλή καλή για να είναι αληθινή, μάλλον η παρατήρηση σας είναι σωστή. Πραγματοποιείτε πάντα την απαραίτητη έρευνα, αν νιώθετε ανασφαλείς.

 

Σχετικά με την Mastercard

Η Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στο χώρο των πληρωμών. Αποστολή μας είναι η ενδυνάμωση και διασύνδεση της παγκόσμιας ψηφιακής οικονομίας, χωρίς αποκλεισμούς, προς όφελος όλων, με μεθόδους που κάνουν τις καθημερινές εμπορικές συναλλαγές πιο ασφαλείς, εύκολες και προσβάσιμες. Χρησιμοποιώντας ασφαλή δεδομένα και δίκτυα, λειτουργώντας με συνεργασίες και πάθος, τα προϊόντα και οι λύσεις μας υποστηρίζουν τους ιδιώτες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις, στοχεύοντας στην μέγιστη αξιοποίηση της δυναμικής τους. Το ήθος μας, διαμορφώνει την κουλτούρα μας καθώς και όλες τις δράσεις που πραγματοποιούμε εντός και εκτός της εταιρείας, με στόχο τη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που διέπεται από σεβασμό και αλληλοεκτίμηση. Μέσα από τη λειτουργία ενός δικτύου επεξεργασίας συναλλαγών σε περισσότερες από 210 χώρες και γεωγραφικές περιοχές, δημιουργούμε έναν βιώσιμο κόσμο, που προσφέρει σε όλους τους καταναλωτές δυνατότητες ανεκτίμητης αξίας.