Τι κάνει αυτή την τσάντα να κοστίζει 300.000 ευρώ;


Είναι το απόλυτο σύμβολο στάτους

Πολλά αντικείμενα μόδας έρχονται και φεύγουν, αλλά η εμβληματική Hermès τσάντα παραμένει ακλόνητη στον κόσμο των αξεσουάρ. Οι τιμές είναι υψηλές και τα σχέδια κυμαίνονται από το κλασικό έως το περίεργο, οι τσάντες όμως δεν είναι απλώς ένας τρόπος για να μεταφέρουμε το κραγιόν και το πορτοφόλι μας.

Το φθινόπωρο του 2014, η κεντρική επιχειρηματική περιοχή του Χονγκ Κονγκ παρέλυσε από μια εισροή διαδηλωτών που συσπειρώθηκαν για μια εκλογική μεταρρύθμιση. “Οι τουρίστες – ειδικά οι μεγάλοι κινέζοι αγοραστές απέφυγαν την περιοχή με κάθε κόστος”, αναφέρει ο Ryan Swift στο South China Morning Post. “Για τους Luxury retailers θα πρέπει να φαινόταν σαν ένας βέβαιος επιχειρηματικός θάνατος”.

Δεν ήταν. Κατά ειρωνικό τρόπο, η Occupy Central άνοιξε το δρόμο για το άνοιγμα ενός πολυτελούς καταστήματος Hermes 830 τετραγωνικών μέτρων. Λόγω της αβεβαιότητας που καλλιεργούσε η φημισμένη εταιρεία γύρω από τις μοναδικές Birkin τσάντες της, κατάφερε να εξασφαλίσει έναν σημαντικό χώρο για μια νέα ναυαρχίδα με εξαιρετικά συμφέρουσα αξία γης.

Μερικές φορές φαίνεται πως ούτε οι μετατοπίσεις στη μόδα ή την πολιτική μπορούν να σταματήσουν την τσάντα Birkin. Σε αντίθεση με τα περισσότερα είδη μόδας, η τσάντα που πήρε το όνομά της από την ηθοποιό Jane Birkin θεωρείται τελικά λιγότερο αξεσουάρ και περισσότερο αντικείμενο συλλογής. Είναι το απόλυτο σύμβολο στάτους ενώ πολλοί υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μια επένδυση που ξεπερνάει τα διαμάντια ως αγορά για έξυπνους επενδυτές.

Ας μιλήσουμε με νούμερα:

1.000.000: Η Hermes δεν αναφέρει πόσες τσάντες Birkin κατασκευάζει κάθε χρόνο πράγμα που βοηθά στη διατήρηση του μυστηρίου και της αποκλειστικότητας. Ωστόσο, ένας αναλυτής ειδών πολυτελείας δήλωσε ότι αυτή τη χρονιά υπάρχουν τουλάχιστον ένα εκατομμύριο σε κυκλοφορία.

€8.000 – € 160.000: Εύρος τιμών λιανικής μιας τσάντας Birkin.

€ 18 εκατ.: Εκτιμώμενες πωλήσεις μίας διεθνούς εγκληματικής οργάνωσης που εξαρθρώθηκε το 2012 με κατηγορία την πώληση πλαστών τσαντών Birkin.

20: Ο αριθμός ωρών που χρειάζεται για να κατασκευαστεί μια χειροποίητη τσάντα Birkin.

€ 303.500: Η πιο ακριβή τσάντα Birkin στον κόσμο πωλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Christie’s σε έναν ανώνυμο αγοραστή στο Χονγκ Κονγκ. Η Himalaya Birkin κατασκευάστηκε από λευκό δέρμα κροκοδείλου,  χρυσό 18 καρατίων, και περισσότερα από 240 διαμάντια.

100: Το κάποτε Spice Girl και η σημερινή αγαπημένη της μόδας Victoria Beckham φημολογείται ότι έχει πάνω από 100 τσάντες Birkin στη συλλογή της, αξίας 2 εκατομμυρίων δολαρίων.

2 κιλά: Μέσο βάρος μίας άδειας Birkin, από εξωτικά δέρματα και διακοσμητικά στοιχεία.

Himalaya Birkin

Το αρχικό πατρόν για την τσάντα Birkin δημιουργήθηκε στο πίσω μέρος μιας χάρτινης σακούλας αεροπλάνου από τον γενικό διευθυντή της Hermès, Jean-Louis Dumas το 1983. Κάθισε δίπλα στην ηθοποιό Jane Birkin στο αεροπλάνο και είδε όλα της τα πράγματα να πέφτουν έξω από την ψάθινη τσάντα της. Του είπε ότι τη χρησιμοποιούσε γιατί δεν είχε βρει κάποια δερμάτινη τσάντα να της αρέσει. Προσφέρθηκε να δημιουργήσει μια νέα τσάντα γι ‘αυτήν και άρχισε αμέσως να τη σχεδιάζει. Ένα χρόνο αργότερα, η Jane κρατούσε ένα από τα κομμάτια του. Στα επόμενα 20 χρόνια, η τσάντα εξελίχθηκε σε status symbol. Σήμερα, κάθε τσάντα είναι χειροποίητη και εκτός από την ποικιλία εξωτικών δερμάτων που χρησιμοποιείται για την κατασκευή της, ακολουθεί συγκεκριμένους κανονισμούς σχεδίασης. Το μέγεθος κυμαίνεται από 25 έως 55 εκατοστά, έχει πάντα το ίδιο ορθογώνιο σχήμα περίπου και διαθέτει κλειδαριά με κλειδιά που κρατιούνται από δερμάτινο κορδόνι που συνδέεται με τη λαβή.

Πώς μια τσάντα έγινε το απόλυτο αξεσουάρ;

Είναι η αίσθηση της αποκλειστικότητας που οδήγησε τους καταναλωτές στην τρέλα. Όπως εξηγεί η NPR, η Hermès τρελαίνει τους αγοραστές, κάνοντας τους να πιστεύουν ότι οι τσάντες είναι πάντα μη διαθέσιμες. Αντί αυτό να δημιουργήσει δυσαρέσκεια, δημιουργεί ένα δεσμό μεταξύ καταναλωτή και εταιρείας. “Σου δίνει  ταυτότητα “, δήλωσε ένας πρώην υπεύθυνος διαφήμισης. Υπάρχουν λίστες αναμονής για τις λίστες αναμονής και ακόμη και αν βρίσκεσαι σε κάποια από αυτές σε τιμά. Όπως δήλωσε ο καθηγητής μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας κ. Constance Dunn στην Fortune, ο κατάλογος αναμονής είναι μια «ιδιαίτερα έξυπνη τακτική που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση ».

Η σκοτεινή πλευρά της μόδας

Τον Ιούλιο του 2015, η Jane Birkin ζήτησε να αφαιρεθεί το όνομά της από την τσάντα Hermès Birkin Croco αφού ανακάλυψε ότι ζωντανοί κροκόδειλοι γδάρθηκαν σε αγροκτήματα για να φτιάξουν το αξεσουάρ.

Όλα ξεκίνησαν από ένα βίντεο που κυκλοφόρησε από τους ανθρώπους της PETA, αλλά κατά τη διάρκεια μιας δικαστικής διαδικασίας, ο Hermès δήλωσε ότι είχε εντοπίσει μια «απομονωμένη παρατυπία» στη διαδικασία σφαγής σε ένα κροκόδειλο στο Τέξας. Ο οίκος δήλωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με το συγκεκριμένο αγρόκτημα μέχρι να σταματήσει τέτοιου είδους πρακτικές.

Πηγή : Marie Claire