Πώς Η Ανθεκτικότητα Σε Βοηθάει Να Χειριστείς Την Αποτυχία

Πώς Η Ανθεκτικότητα Σε Βοηθάει Να Χειριστείς Την Αποτυχία

Σίγουρα δεν σου αρέσει να αποτυγχάνεις. Σε ποιον αρέσει άλλωστε; Και όμως ξεχνάς ότι η αποτυχία είναι το μυστικό της επιτυχίας. Αν δεν έχεις αποτύχει, αν δεν σε έχουν απορρίψει μερικές φορές, δυσκολεύεσαι να βρεις το δρόμο προς την επιτυχία.

Ο Sir Richard Branson, ιδρυτής του Virgin Group, εξηγεί γιατί πρέπει αν ενθαρρύνουμε και γιορτάζουμε την αποτυχία: “Αν δεν δοκιμάσεις κάτι καινούργιο και αν δεν αποτύχεις, πολύ απλά δεν μπορείς να εξελιχθείς και να είσαι καινοτόμος.” Και συνεχίζει λέγοντας: “Μην ντρέπεσαι για τις αποτυχίες σου. Μάθε από αυτές και ξεκίνα ξανά και ξανά από την αρχή. Τα λάθη και τα εμπόδια αποτελούν κομμάτι του DNA των πιο επιτυχημένων επαγγελματιών, συμπεριλαμβανομένου και εμένα”.

Σε όποιο σημείο της καριέρας σου και αν βρίσκεσαι, ήρθε η ώρα να μάθεις ότι η αποτυχία είναι μέρος του παιχνιδιού. Όσο σκληρά και αν προσπαθήσεις να την αποφύγεις. Ωστόσο, υπάρχει όμως κάτι που ο καθένας πρέπει να έχει ή να αποκτήσει στο ταξίδι της αποτυχίας. Μία “υπερδύναμη” που θα τον βοηθήσει να σηκωθεί όσες φορές και αν πέσει. Η ανθεκτικότητα.

Πώς η ανθεκτικότητα θα σε βοηθήσει να χειριστείς την αποτυχία

Όλοι μας αντιμετωπίζουμε προκλήσεις, δυσκολίες και εμπόδια στη ζωή μας. Το σημαντικό είναι κατά πόσο μπορούμε να τα διαχειριστούμε όλα αυτά. Η ικανότητά μας να είμαστε ανθεκτικοί, μας βοηθάει να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές που εμφανίζονται και να διατηρούμε την συναισθηματική μας ισορροπία σε περιόδους έντονου στρες.

Η επιστήμη υποστηρίζει ότι υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που μας βοηθούν να χειριστούμε τις δυσκολίες της ζωής και αποτελούν τη βάση για να καλλιεργήσουμε την ανθεκτικότητά μας και τα οποία χωρίζονται σε 3 κατηγορίες:

Στάση και συμπεριφορά: είναι εκείνες που μας βοηθούν να συγκεντρωνόμαστε και να διατηρούμε την ψυχική μας ισορροπία, η οποία μας οδηγεί στην προσωπική ανάπτυξη.

Ικανότητα ανάπτυξης ανθεκτικότητας: το να μάθεις δηλαδή και να εφαρμόσεις στην πράξη τεχνικές που θα σε βοηθήσουν να επιλύεις καλύτερα τα προβλήματα: αλλαγή τρόπου σκέψης και νοοτροπίας, καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της ικανότητας να μπορείς να μπεις στη θέση του άλλου και τέλος να μπορείς να επικοινωνείς αποτελεσματικά με τους γύρω σου.

Υγιεινός τρόπος ζωής: να μπορείς να αποφορτίζεσαι σωματικά και ψυχικά.

Ο ψυχολόγος και συγγραφέας του best seller Resilient, Rick Hanson, υποστηρίζει ότι μία από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου είναι η ικανοποίηση – οι άλλες δύο είναι η ασφάλεια και η επαφή. Όταν λοιπόν αυτή η ανάγκη – είτε αφορά στη δουλειά, είτε στην προσωπική σου ζωή – συνοδεύεται με κάποιο από τα παρακάτω, τότε γινόμαστε (πιο) ανθεκτικοί.

1.Ενσυνειδητότητα: το να δίνεις το παρόν σε κάθε στιγμή, αντί να ονειρεύεσαι, να στοχάζεσαι ή να αφήνεις το μυαλό σου να αποσπάται.

2.Ευγνωμοσύνη: να εκτιμάς και να αισθάνεσαι ευγνώμων για όλα όσα έχεις στη ζωή σου.

3.Κίνητρο: να αναζητάς τις ευκαιρίες σε κάθε σου πρόκληση.

4.Φιλοδοξία: να κυνηγάς και να επιτυγχάνεις τους στόχους που είναι σημαντικοί για εσένα.

Καλλιέργησε την ανθεκτικότητά σου

Δυσκολίες πάντα θα συναντάς στο δρόμο σου. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο η επιτυχία σου εξαρτάται από την ικανότητά σου να κάνεις ένα βήμα πίσω και να αντιμετωπίζεις κάθε αποτυχία σαν ένα μάθημα. Κάτι που θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις αυτογνωσία, να εξελιχθείς και να προχωρήσεις. Να είσαι λοιπόν ανθεκτικός ό,τι και αν συμβαίνει στη ζωή σου, να επιμένεις και να μην τα παρατάς.

Και όταν δεν είσαι ανθεκτικός;

Το να μπορείς να αναπτύξεις έναν μηχανισμό που να σε βοηθάει να αντιμετωπίζεις ό,τι συμβαίνει γύρω σου, είναι το κλειδί για να μπορείς να προχωρήσεις. Τι γίνεται όμως αν δεν τα καταφέρεις; Μπροστά σε κάθε αποτυχία παγώνεις και τα χάνεις υποστηρίζει ο ψυχολόγος Steven Hayes, καθηγητής του University of Nevada. Και συνεχίζει λέγοντας ότι είσαι λιγότερο αποδοτικός, αποφεύγεις τα συναισθήματά σου, κατακρίνεις τις σκέψεις σου, μένεις κολλημένος στο παρελθόν, φοβάσαι το μέλλον και αντιδράς σπασμωδικά.

Η σωστή αντιμετώπιση κατά τον Hayes, είναι να αποδεχτείς σκέψεις και συναισθήματα και να προσπαθήσεις να τα επεξεργαστείς. Σκέψου τι θέλεις να κάνεις και πώς θέλεις να ζήσεις και τότε κάν’ τα πράξεις, χωρίς να ξεχνάς τις αξίες σου.

Πηγή : Thrive Global Greece