Πασχάλης Τσαρούχας – Ο μάγκας ηθοποιός μπαίνει στο χώρο της δισκογραφίας

by music.net.cy | 23/12/2018 16:13

Για τον ρόλο του στην παιδική παράσταση «το πιο τρελό τριήμερο», τον ρόλο του στην παράσταση «Γκιλοτίνα» αλλά και την «είσοδο» που κάνει στο χώρο της μουσικής μας μιλά ο μάγκας ηθοποιός (και τραγουδιστής) Πασχάλης Τσαρούχας. Τα τραγούδια του, τα θεατρικά έργα που έχει γράψει , η σχέση που έχει με τα παιδιά , οι ιδεολογίες του είναι μόνο μερικά από τα θέματα που πρωταγωνίστησαν στην κουβεντούλα μας.

Συνέντευξη στη Στέλλα Παπά

 Πείτε μας λίγα λόγια για αυτά τα« τρελά τριήμερά» που ζείτε, με άλλους συναδέλφους σας στο θέατρο Ήβη αυτό το χειμώνα;

Ναι , πρόκειται για την παιδική παράσταση «το πιο τρελό τριήμερο» , σε κείμενο και σκηνοθεσία της Κέλλυς Σταμουλακη.  Μια πολύ ζωντανή παράσταση, την οποία έχουν αγαπήσει όλοι, παιδιά, γονείς, παππούδες και γιαγιάδες. Την  ευχαριστιούνται τόσο οι θεατές όσο και οι συντελεστές της. Με το παραμύθι της η κυρία Σταμουλάκη  κατάφερε να κερδίσει όλες τις ηλικίες .

Πρόκειται για ένα έργο που καταπιάνεται με θέματα της επικαιρότητας. Με τα  παιδιά που απορροφούνται από το διαδίκτυο και εμάς τους μεγάλους , που επιτρέπουμε να γίνεται αυτό, αφού έτσι βολευόμαστε και κερδίζουμε πιο πολύ προσωπικό χρόνο.

Εσείς πως καταλαβαίνετε ότι κερδίσατε το ενδιαφέρον των παιδιών και ότι μεταφέρατε σε αυτά το νόημα της παράστασης;

Από την συμμετοχή των παιδιών μπορείς να αισθανθείς πότε ένα παιδί ενδιαφέρεται για αυτό που βλέπει και πότε όχι. Τα παιδιά κουράζονται και βαριούνται εύκολα, αν κάτι δεν τα ενδιαφέρει το δείχνουν με διάφορους τρόπους.

Εσείς ως γονιός πιστεύεται ότι αυτή η προσκόλληση των παιδιών στο διαδίκτυο τους κάνει κακό;

Τα κάνει πιο μοναχικά , θέλουν να υπάρχουν μόνα τους και όχι μέσα από την συναναστροφή.  Όλα αυτά όμως  είναι σημεία των καιρών , είναι κομμάτι της εξέλιξης των κοινωνιών και δεν ξέρω αν μπορούμε εμείς να πούμε αν είναι προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο. Ωστόσο έχω να πω, πως,  παρόλο που μπορείς να μάθεις πολλά και ενδιαφέροντα από το διαδίκτυο είναι καλό να βρίσκεις  και «πραγματικό» χρόνο με τους συνανθρώπους σου. Νομίζω πως κάπως έτσι εξασφαλίζεις ισορροπία.

Οι ώρες που είστε στο θέατρο είναι «πραγματικός» χρόνος;

Σαφώς , στο θέατρο είσαι σε πραγματική επαφή με τους συναδέλφους ,τους  συνεργάτες αλλά και με το κοινό. Το θέατρο είναι ο ορισμός της επαφής.

Να υποθέσω αυτό είναι που το κάνει  πιο ωραίο από την τηλεόραση;

Δεν υπάρχει πιο ωραίο ή πιο άσχημο . Οι διαδικασίες στην τηλεόραση είναι πολύ διαφορετικές από αυτές του θεάτρου. Στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο δουλεύεις για το φακό, είναι άλλες  οι συνθήκες. Το θέατρο είναι άλλη εκδοχή και δεν έχεις  περιθώρια να διορθώσεις το λάθος σου.

Αν «το τρελό  τριήμερο» γινόταν παιδικό πρόγραμμα  στην τηλεόραση θα ξανασυμμετείχατε;

Ναι, βέβαια

Νομίζετε θα είχε την ίδια ανταπόκριση;

Δεν μπορώ να σου πω αν θα είχε την ίδια ανταπόκριση . Το  μόνο σίγουρο είναι, ότι θα πήγαινε σε πολλά σπίτια.

Εσείς προσπαθείτε να μεταδώσετε στο παιδί σας όλα όσα θέλει να μεταδώσει η παράσταση στα παιδιά;

Εμείς το έχουμε συμφωνήσει  ιδεολογικά . Παίζουμε αυτό το έργο για να δώσουμε ένα παράδειγμα. Έτσι και αλλιώς εγώ δεν είμαι άνθρωπος που του αρέσει να κουνάει το δάκτυλο και να δίνει οδηγίες σε κάποιο πως να κάνει κάτι. Προτιμώ να είμαι το παράδειγμα, να το κάνω εγώ και να βλέπουν οι άλλοι. Όταν βλέπει το παιδί να κάνεις κάτι, θα το κάνει , είτε αυτό είναι καλό είτε κακό.

Μας έχετε πει είστε και σε άλλη μια παράσταση, σωστά;

Ναι είμαι στην «Γκιλοτίνα» του Γιώργου Χριστοδούλου και σκηνοθεσία Γιάννη Mόρτζου

Είναι ένα σύγχρονο έργο και αναφέρεται σε μια εποχή ίσως λίγο πιο μπροστά  από τη δική μας . Διαδραματίζεται  σε ένα κρατητήριο της αστυνομίας . Μιλάει για έναν άστεγο και μια κοπέλα που έχει καταδικαστεί σε ισόβια.  Περιγράφει όλα όσα διαδραματίζονται εκεί την νύκτα που αποφασίζουν αν θα κρατηθεί  ή αν θα διαλυθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση .

Εσείς τύχαινε να παίξετε σε έργα που να μην συμφωνείτε με το περιεχόμενο τους ιδεολογικά;

Δεν μου έχει τύχει .Είμαστε όλοι γνωστοί στο χώρο και όταν κάποιος σου κάνει την πρόταση, ξέρει  ότι είσαι κοντά σε αυτό που σου προτείνει να παίξεις  και δεν θα το απέρριπτες (αλλά πάντα μιλάμε ιδεολογικά  όχι με βάση τις υποκριτικές ικανότητες).

Ένας καλός ηθοποιός μπορεί να παίξει όλους τους ρόλους εξίσου καλά;

Όχι , ένας καλός ηθοποιός δεν μπορεί να κάνει τα πάντα καλά .

Λέτε ότι το έργο μας πάει λίγο παρακάτω. Εσείς αλήθεια σκέφτεστε το μέλλον;

Πάρα πολλές φορές , απλά όσο και να το σκεφτούμε όσο και να το φανταστούμε δεν μπορούμε να ξέρουμε πως θα είναι στην πραγματικότητα.

Το μέλλον το βλέπετε αισιόδοξα ή σας αγχώνει;

Δεν με αγχώνει, απλά πιστεύω στην παρούσα φάση ότι  αν εξελιχθούν έτσι τα πράγματα θα οδηγηθούμε σε ένα χάος, στο οποίο βέβαια δεν είμαι αντίθετος, αν είναι αυτό να δώσει λύση.  Έτσι και αλλιώς όμως, βλέπω ότι οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι με τέτοιο τρόπο δομημένες  όπου είναι αδύνατο να επανέλθει η  Δημοκρατία.  Έχουν κάνει πολλή προσπάθεια για να γίνουν έτσι τα πράγματα και για να αλλάξουν πρέπει να ισοπεδωθούν πολλά  .

Το θέατρο βοηθά στο διατηρηθεί ο πολιτισμός;  

Το θέατρο είναι μέσω να παράγεις και να συντηρείς πολιτισμό.  Βέβαια δεν παράγουμε όλοι το ίδιο είδος θεάτρου , υπάρχουν και θέατρα που εξυπηρετούν την κατάσταση , θέατρα που επωφελούνται από τις καταστάσεις.  Αλλά υπάρχει και το θέατρο που γνωρίζουμε που προσπαθεί να φωτίζει το παρελθόν και να ανοίγει ένα παράθυρο στο μέλλον.

Υπάρχει συγκεκριμένο είδος θεάτρου που το κάνει αυτό;

Όχι, υπάρχουν συγκεκριμένοι άνθρωποι.

Στην παράσταση υπάρχει ζωντανή μουσική ,αυτό  ίσως είναι ένα μέσω για να κρατάς το ενδιαφέρον των παιδιών;  

Κοίτα, οι ενήλικές έχουν εκπαιδευτεί και ξέρουν πως αν πάνε θέατρο, μπαίνουν σε μια αίθουσα για κάποιες ώρες για να παρακολουθήσουν μια παράσταση. Τα παιδία επειδή έχουν πολύ ενέργεια και δεν έχουν εκπαιδευτεί , έχουν την απαίτηση να συμβαίνουν πολλά πράγματα στη σκηνή.  Στο θέατρο τόσο η μουσική όσο και τα σκηνικά είναι στοιχεία που συνθέτουν μια παιδική παράσταση . Αυτό βέβαια συμβαίνει και με τους ενήλικες . Μπορεί να ευχαριστηθούν το ίδιο με τα παιδιά βλέποντας μια παιδική παράσταση.

Εσάς στη ζωή σας η μουσική και ο χορός πια θέση έχουν;

Αυτή που έχουν και στη ζωή των άλλων. Δεν χορεύω πολύ , δεν νιώθω συχνά την ανάγκη να χορέψω. Όμως,  ακούω μουσική , γράφω τραγούδια και τραγουδάω .

Γιατί δεν ακούσαμε μέχρι στιγμής κάποιο από αυτά τα τραγούδια;

Θα ακούσετε σύντομα μιας και σε λίγο θα κυκλοφορήσει ο δίσκος μου .

Ποιο το περιεχόμενο , το θέμα αυτών των τραγουδιών;

Ερωτικό και κοινωνικό. Δεν είναι από αυτά που θα κάνουν σουξέ .Θ’ακουστούν από ένα συγκεκριμένο κοινό.

Θα θέλατε να χρησιμοποιηθούν σε σειρές ή παραστάσεις;  

Δε είναι αυτός ο σκοπός μου , αλλά θα μπορούσε να πάρει κάποιος μουσικές από το δίσκο. Η μουσική είναι ένας δημιουργικός τρόπος αντίδρασης σ’αυτά που συμβαίνουν γύρω μας .

Θεατρικά γράφετε;

Παλαιότερα έγραψα και παίχτηκαν με επιτυχία αρκετά θεατρικά. Tώρα όμως,  δεν προλαβαίνω.

Τα Χριστούγεννα σας αρέσουν;

Όχι, δεν με συγκινούσαν ποτέ ακόμα και όταν ήμουν  παιδί. Τα Χριστούγεννα με μελαγχολούσαν.  Είμαι παιδί του Πάσχα.

Γιατί σας μελαγχολούν;

Είναι κλειστή γιορτή , χειμωνιάτικη . Πιστεύω πως γίνεται πολύ προετοιμασία για μια μέρα,  το θεωρώ λίγο άσκοπο . Βέβαια , υπάρχουν και πολλά άτομα που τα ευχαριστιούνται ιδιαίτερα.

Είστε ισχυρογνώμων;

Ναι είμαι .Αλλά   τι να το κάνεις να χεις δίκιο αν ο άλλος δεν το καταλαβαίνει.

Ιnfo παραστάσεων:

Το πιο τρελό τριήμερο, θεατρο Ηβη ,
Πασχάλης Τσαρούχας, Νέλλη Γκίνη, Ρένος Ρώτας, Λήδα Μανουσάκη, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Παύλος Εμμανουηλίδης, Νίκος Παρασκευόπουλος, Γιώργος Στεφανουδάκης,Έλενα Δελακούρα, Νένα Δρογγίτη.   Στο πιάνο ο Μαυρίκιος Μαυρικίου
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Κέλλυ Σταμουλάκη

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Σάββατο στις 14:30 και Κυριακές στις 11:00 και στις 14:30  Καθημερινά οργανωμένες παραστάσεις για σχολεία στις 10:30

Πληροφορίες-κρατήσεις – Θίασος Αβάντι: 210 9964691 & 210 9961323θεάτρου ΗΒΗ: 210 3213112 & 2103216382θεάτρου ΗΒΗ: 210 3213112 & 2103216382θεάτρου ΗΒΗ: 210 3213112 & 2103216382

«Η γκιλοτίνα» στο Θέατρο «Τέσσερις Εποχές

Μοσχονησίων 36 και Σπάρτης, Πλατεία Αμερικής

Ερμηνεύουν :Εμμανουήλ (Άστεγος): Γιάννης Μόρτζος Ειρήνη (Επαναστάτρια): Γιούλη Ζήκου Βασίλης (Αστυνομικός): Πασχάλης Τσαρούχας Αντουάν (Μικροκλέφτης): Γιάννης ΠολιτάκηςΦωνή παρουσιάστριας: Τιτίκα Ποθητή Μαρίνου   Συγγραφέας: Γιώργος Α. ΧριστοδούλουΣκηνοθεσία: Γιάννης Μόρτζος

Πέμπτη , Παρασκευη , Σάββατο 21:15  Κυριακή 19:15

 

 

 

Endnotes:
  1. [Image]: https://www.music.net.cy/wp-content/uploads/2018/12/img.jpg
  2. [Image]: https://www.music.net.cy/wp-content/uploads/2018/12/IMG_4567.jpg
  3. [Image]: https://www.music.net.cy/wp-content/uploads/2018/12/gkilotina.jpg
  4. [Image]: https://www.music.net.cy/wp-content/uploads/2018/12/Omadikh1.jpg
  5. [Image]: https://www.music.net.cy/wp-content/uploads/2018/12/images.jpg
  6. [Image]: https://www.music.net.cy/wp-content/uploads/2018/12/thumb_topiotrelotrihmero09.png
  7. [Image]: https://www.music.net.cy/wp-content/uploads/2018/12/FullSizeRender.jpg
  8. [Image]: https://www.music.net.cy/wp-content/uploads/2018/12/b_11445_Mavrikios20Mavrikioy_Nelli20Gini_Kelly20Stamoulaki_Paschalis20Tsarouchas_Renos20Rwtas.jpg

Source URL: https://www.music.net.cy/paschalis-tsaroychas-o-magkas-ithopoios-mpainei-sto-choro-tis-diskografias/