Νυχτερινό Τρέξιμο: Γιατί Να Το Προτιμήσεις

Νυχτερινό Τρέξιμο: Γιατί Να Το Προτιμήσεις

Ανακάλυψε όλα τα οφέλη που σου δίνει!

Γνωρίζεις ότι βάζοντας το τρέξιμο και γενικά τη καθημερινή άσκηση στην ζωή σου, είναι ένας τρόπος που μπορεί να σε βοηθήσει να ξεφύγεις από το άγχος και την πίεση που δέχεσαι καθημερινά, βοηθώντας το μυαλό σου να ηρεμήσει; Ταυτόχρονα σε βοηθά να πολεμήσεις τα δεινά της καθιστικής ζωής, που στις μέρες μας κατά κύριο λόγο είναι συνώνυμη με τη δουλειά γραφείου και τη χαλάρωση στον καναπέ με τη χρήση οθόνης.

Παρόλο, όμως, που μπορεί να έχεις τις καλύτερες προθέσεις, είναι πιθανό να μην βρίσκεις τον χρόνο να εντάξεις το τρέξιμο και γενικά τη γυμναστική στο πρόγραμμά σου, ούτε το πρωί πριν φύγεις για τη δουλειά ούτε το απόγευμα όταν επιστρέψεις. Ακόμα πιο δύσκολο αν επιστρέφεις αργά από το γραφείο.

Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσες να σκεφτείς το βραδινό τρέξιμο ως μια καλή επιλογή για άσκηση. Στην πραγματικότητα είναι η ιδανική επιλογή για όσους δεν προλαβαίνουν να γυμναστούν μέσα στη μέρα επειδή μετά την επιστροφή τους από το γραφείο τους περιμένει η οικογενειακή βάρδια ή επιπλέον εργασιακές υποχρεώσεις. Πριν αποφασίσεις, όμως, αν θα εντάξεις το νυχτερινό τρέξιμο στο πρόγραμμά σου, αναβαθμίζοντας με βεβαιότητα την φυσική σου κατάσταση, σου προτείνω να ενημερωθείς για τα βασικά οφέλη που σου προσφέρει.

Όλοι οι λόγοι για να πεις ναι στο νυχτερινό τρέξιμο

Σου δίνει την ευκαιρία να αφιερώσεις χρόνο στον εαυτό σου

Αν εργάζεσαι και έχεις πιεστικό εργασιακό ωράριο και γυρίζοντας σπίτι σε περιμένει η οικογενειακή βάρδια επειδή χρειάζεται να ασχοληθείς με τη φροντίδα και τη μελέτη των παιδιών, τότε το βράδυ ίσως είναι η μόνη ώρα για να αφιερώσεις λίγο χρόνο για τον εαυτό σου… τρέχοντας.

Σε βοηθάει να ξεχάσεις τα προβλήματα

Το βραδινό τρέξιμο σε βοηθάει να καθαρίσεις το μυαλό σου από όλες τις αγχωτικές σκέψεις της ημέρας. Επίσης η καλύτερη αιμάτωση που προκαλείται στο σώμα και τον εγκέφαλό σου μέσω της άσκησης θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις πολύ πιο εύκολα από το να καθόσουν στο σπίτι βλέποντας τηλεόραση.

Θα επηρεάσει θετικά τις διατροφικές σου επιλογές

Οι διατροφικές επιλογές κάποιου που ασκείται είναι κατά βάση υγιεινές. Επίσης κάποιος που ασκείται συνήθως φροντίζει οι ποσότητες φαγητού να είναι είναι μικρότερες αλλά ποιοτικές. Με λίγα λόγια χάρη στο νυχτερινό τρέξιμο θα σου είναι πιο εύκολο να διαχειριστείς την “βραδινή λιγούρα” πριν πέσεις για ύπνο.

Είναι λιποδιαλυτικό

Η ενίσχυση του μεταβολισμού με το τρέξιμο είναι προφανής, έρευνες όμως μας δείχνουν ότι το σώμα αναλόγως με το πόσο έντονη άσκηση κάναμε, συνεχίζει να κάνει καύσεις ακόμη και μετά την άσκηση. Είναι δεδομένο επομένως ότι εντάσσοντας το νυχτερινό τρέξιμο στο εβδομαδιαίο σου πρόγραμμα, θα γίνει καύση λίπους από τα σημεία της περιφέρειας, των ποδιών καθώς και από άλλα σημεία στο υπόλοιπο σώμα. Είναι γνωστό εξάλλου ότι η αερόβια άσκηση έντασης 60%-80% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας, μπορεί να αυξήσει την λιπόλυση ακόμη και μετά την προπόνηση μας, εφόσον το εφαρμόσεις για 3-5 φορές την εβδομάδα.

Μπορεί να είναι λιγότερο κουραστικό τις βραδινές ώρες

Το βραδινό τρέξιμο είναι μια πολύ καλή επιλογή όταν είναι θερμό το κλίμα επειδή σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς τη χαμηλότερη θερμοκρασία. Φυσικά μπορείς άνετα να τρέχεις και τους χειμερινούς μήνες φτάνει να έχεις ντυθεί καλά, φορώντας compression clothes – ισοθερμικά ρούχα, σκούφο ή ότι άλλο σε κρατάει ζεστό.

Σου βελτιώνει τη διάθεση

Η άσκηση στο σώμα έχει αντικαταθλιπτική επίδραση. Είναι γνωστό αυτό. Κύριος λόγος είναι η έκκριση των ενδορφινών – των ορμονών που βελτιώνουν τη διάθεση. Τρέχοντας με το δικό σου ρυθμό κάπου έξω, είτε είναι το πάρκο της γειτονιάς, είτε ένα ένα γήπεδο ή γενικά οπουδήποτε έξω είναι σίγουρα προτιμότερο από το να μένεις κλεισμένος στους 4 τοίχους που σε κάνουν να κλείνεσαι στον εαυτό σου και στις σκέψεις σου.

Κρατά την πίεση στα χαμηλά

Το τρέξιμο όπως πιθανότατα έχεις ακούσει βελτιώνει το καρδιοαναπνευστικό σύστημα. Οι πνεύμονες παίρνουν περισσότερο οξυγόνο, άρα τροφοδοτούν καλύτερα το οξυγόνο στα κύτταρα μέσω τον τριχοειδών αγγείων. Η βελτίωση αυτή συμβάλλει στην διατήρηση της πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα, κυρίως εάν το τρέξιμο είναι διαλειμματικό, δηλαδή η έντασή του αυξομειώνεται σε μικρά χρονικά διαστήματα, τρέχοντας αργά ή γρήγορα (π.χ. 1 λεπτό γρήγορα, 1 λεπτό αργά).

Εξασφαλίζει όλα τα βασικά οφέλη για την υγεία

Το τρέξιμο όπως κάθε αερόβια άσκηση μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης νοσημάτων της καρδιάς καθώς βελτιώνει την καρδιακή λειτουργία, έχοντας ως αποτέλεσμα την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. Η καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, σημαίνει καλύτερη αιμάτωση άρα και καλύτερη οξυγόνωση των ζωτικών οργάνων. Επίσης έρευνες επιβεβαιώνουν σημαντική μείωση στις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, και κάποιων τύπων καρκίνου όπως του μαστού και του εντέρου. Επίσης τονώνει την αναπνευστική λειτουργία. Πόσω μάλλον όταν επιλέξεις τον καθαρό φρέσκο αέρα κοντά στη θάλασσα ή στο πάρκο της περιοχής σου. Τέλος δυναμώνει το μυοσκελετικό σύστημα και αποτελεί το καλύτερο μέτρο για την πρόληψη της οστεοπόρωσης ενώ τα άτομα που έχουν οστεοπόρωση, βάζοντας την άσκηση στην καθημερινότητά τους, μπορεί να πετύχουν μία σημαντική βελτίωση.

Βελτιώνει τον ύπνο σου

Πολλοί βρίσκουν το τρέξιμο χαλαρωτικό διότι όταν το σώμα είναι ενεργό, οι πνευματικές λειτουργίες μειώνονται, οπότε το μυαλό μας αδειάζει και ξεχνάει τα προβλήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την βελτίωση του ύπνου, λόγω της μείωσης του στρες.Το νυχτερινό τρέξιμο, με λίγα λόγια σε αποφορτίζει στο τέλος της ημέρας από όλες τις αγχωτικές σκέψεις που συνήθως παρεμποδίζουν τον ύπνο σου. Συνδύασε το με ένα ζεστό ντους και κατόπιν ένα ελαφρύ γεύμα το οποίο θα βοηθήσει την ανάρρωση των μυών, ώστε να έχεις καλύτερη μυϊκή αποκατάσταση. Επίσης όπως είπαμε και παραπάνω λόγω της έκκρισης ενδορφινών βοηθάει στην καλύτερη διάθεση, οπότε το stress μειώνεται και ο ύπνος βελτιώνεται.

Πηγή : Thrive Global Greece

Category Featured, FITNESS