Οι Μεν και Οι Δεν!- Tα ζευγάρια της διπλανής πόρτας της δεκαετίας του ’90 που αγαπήσαμε

Οι Μεν και Οι Δεν!- Tα ζευγάρια της διπλανής πόρτας της δεκαετίας του ’90 που αγαπήσαμε

Oι Μεν και Οι Δεν! Μια ελληνική σειρά μου μας κράτησε συντροφιά τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης για τρεις καθ’ όλα επιτυχημένες σεζόν από το 1993 εώς και το 1996 από τον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. 

Η σειρά επαναπροβλήθηκε σε πάρα πολλές διαδοχικές επαναλήψεις για αρκετά χρόνια στη συνέχεια. Τα ζευγάρια της διπλανής πόρτας, ο Διονύσης Δάγκας και η Βάνα Δάγκα- Ασπρολέοντα και ο Τίμος και η Νανά Σταμάτη  συζούν σε μια πολυκατοικία στο Κολωνάκι.

Το ζευγάρι των Δάγκα

Αυτός! Ένας μεγαλοδικηγόρος ο οποίος πάντα υπερασπιζόταν εγκληματίες. Ζει στο Κολωνάκι, ωστόσο το παρελθόν του όπως φαίνεται σε πολλά επεισόδια μόνο το Κολωνάκι δεν αντιπροσωπεύει παρ’ όλες τις απέλπιδες προσπάθειες να το αποτάξει! Φοβερά τσιγκούνης και ιδιότροπος. Στο ρόλο του Διονύση Δάγκα ο σεναριογράφος της σειράς Χάρης Ρώμας

Αυτή! Μια τεμπέλα και σπάταλη γυναίκα, γόνος αριστοκρατικής οικογένειας της Αθήνας. Ολίγον χαζή με προέκταση του χεριού της την μικρή Τερέζ Δάγκα, το σκυλάκι-στάρ της σειράς.

Το ζευγάρι των Σταμάτη

Αυτός! Ένας άνεργος τεμπέλης.

Αυτή!  Καλλιτέχνιδα κατασκευής σκουλαρικιών και πινάκων.

Οι δυο κερδίζουν το διαμέρισμα που διαμένουν στο Κολωνάκι δίπλα από το ζεύγος Δάγκα σε διαγωνισμό του ΑΝΤ1.

Στο πιλοτικό επεισόδιο το ζεύγος Σταμάτη ενσάρκωναν οι ηθοποιοί Χρήστος Ευθυμίου και Κατερίνα Πετούση, ώστοσο ήταν μια συνεργασία η οποία δεν συνέχισε.

Ο Στέλιος Μάινας είπε στο flashback του ΑΝΤ1: «Αυτή ήταν μια σειρά που ουσιαστικά το κανάλι δεν την πίστευε. Ξεκίνησε να την γυρίζει με άλλους ηθοποιούς. Και κάποια στιγμή οι ιθύνοντες είδαν το πρώτο επεισόδιο και αποφάσισαν ότι δεν τους έκαναν οι ηθοποιοί αυτοί, οι δύο από τους τέσσερις, το ένα ζευγάρι».

Η Τζόυς Ευείδη στη συνέχεια ήταν αυτή που αποκάλυψε και τα δύο ονόματα των ηθοποιών: «Στον πιλότο, το αρχικό ζευγάρι των Σταμάτηδων ήταν η Κατερίνα Πετούση και ο Χρήστος Ευθυμίου. Απ’ ότι έμαθα εκ των υστέρων, για μένα επέμενε η Άλκηστις Μαραγκουδάκη, που πίστευε σε μένα γιατί με είχε δει στο ρετιρέ».

Η σύγκρουση μεταξύ των δύο ζευγαριών έγινε αναπόφευκτη και διαρκής, καθώς ο συντηρητισμός και o σνομπισμός των μεγαλοαστών Δάγκα ερχόταν σε σφοδρή αντίθεση με τη νοοτροπία «ό,τι βρέξει ας κατεβάσει» των «προχωρημένων» γειτόνων τους.

Η σειρά ήταν, και θεωρείται ακόμα και σήμερα, μια από τις πιο δημοφιλείς σειρές της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης και μάλιστα έχει επαναπροβληθεί σε πολλές διαδοχικές επαναλήψεις για 21 χρόνια μετά τη λήξη της αρχικής προβολής της, στις οποίες πολύ συχνά σημείωνε υψηλότερα νούμερα τηλεθέασης ακόμα και από πολλές καινούριες τότε σειρές.

Ενδεικτικό της μεγάλης απήχησης που είχε στο ευρύ κοινό, είναι το γεγονός ότι η Τερέζ, η σκυλίτσα της Βάνας, που μάλιστα ανήκε και πραγματικά στην ηθοποιό Άννα Κουρή, είχε γίνει το πιο αγαπητό κατοικίδιο της Ελλάδας, σε βαθμό που τότε πολλοί θαυμαστές της σειράς και της ηθοποιού είχαν δώσει το όνομα της σκυλίτσας στο κατοικίδιό τους. Η Τερέζ Κουρή, διάσημη σκυλίτσα, αν και συμβολικά, πληρωνόταν από τη σειρά και άνηκε κανονικά στο κάστ, καθώς εμφανιζόταν σε όλα τα επεισόδια. Μάλιστα όπως ανέφεραν σε συνεντεύξεις τους οι ηθοποιοί, η Τερέζ ήταν καθ’ όλα επαγγελματίας.

Γενικότερα, η σειρά είχε σημειώσει τόσο έντονη κοινωνική απήχηση, που είχε τότε επικρατήσει νοητά στο ευρύ κοινό μια ακραία τυποποίηση και ταύτιση των πρωταγωνιστών με τους ρόλους, σε βαθμό που για πολλά χρόνια το κοινό είχε ταυτίσει τους ηθοποιούς κυρίως με τα ονόματα των ρόλων της σειράς, και συνήθως τους ανέφερε με αυτά, αντί με τα πραγματικά τους ονόματα! Κατά την αρχική προβολή της, επίσης, είχε παρατηρηθεί σε παρέες μικρών παιδιών το φαινόμενο να «παίζουν τους Μεν και Δεν», κατά τα κοινώς λεγόμενα. Μάλιστα λόγω της ευρείας απήχησης, η Άννα Κουρή και η Τζόυς Ευείδη είχαν κάνει τότε ακόμα και φωτογραφίσεις σε περιοδικά μόδας για σύνολα ένδυσης, παρά το γεγονός ότι σε ολόκληρη την καριέρα τους δεν έχουν ποτέ ασχοληθεί με τον χώρο της μόδας. Επίσης, η σειρά άφησε και πολλές διαχρονικές ατάκες, όπως το «μάγκας ή Δάγκας» (που έγινε ακόμα και τίτλος επεισοδίου, στην αρχή της τρίτης σεζόν, στο επεισόδιο 82), το «κολλητέ, δώσε ένα πεντοχίλιαρο» και άλλες, που αναφέρονται στην ενότητα Χαρακτήρες. Ωστόσο, η εντυπωσιακότερη όλων, ήταν η συχνή εκκωφαντική τσιρίδα της Βάνας, η οποία ταυτίστηκε νοητά στο ευρύ κοινό με την ηθοποιό Άννα Κουρή και έγινε το διαχρονικό σήμα κατατεθέν της, με αποτέλεσμα να έχει κάνει σποραδική χρήση της και σε μεταγενέστερα σίριαλ και θεατρικά έργα, έως και σήμερα.