Η Επιστήμη Σου Δείχνει 9 Τρόπους Να Μειώσεις Το Στρες

Η Επιστήμη Σου Δείχνει 9 Τρόπους Να Μειώσεις Το Στρες

Μπορείς να επιλέξεις την ηρεμία και τη χαλάρωση αντί για την ένταση, το άγχος και το στρες; Και αν μπορείς, τι πρέπει να κάνεις για να το καταφέρεις; Ξέρεις ότι υπάρχουν επιστημονικά τεκμηριωμένοι τρόποι που σε βοηθούν να μειώσεις το στρες, ό,τι και αν συμβαίνει γύρω σου; Ίσως έχει έρθει η στιγμή να αποφορτιστείς, να γεμίσεις τις μπαταρίες σου και να φροντίσεις τον εαυτό σου.

Οι 9 τρόποι που ακολουθούν θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις:

1.Πάρε μία βαθιά αναπνοή

Είναι ένας από τους πιο απλούς και εύκολους τρόπους για να χαλαρώσεις και να συνδεθείς ξανά με τον εαυτό σου. Σύμφωνα με έρευνες, η σωστή αναπνοή και ο διαλογισμός συνδέονται άμεσα με την ψυχική σου ευεξία και έχουν πολλά οφέλη. Αν καταφέρεις να συγκεντρωθείς στην αναπνοή σου, θα μπορέσεις να “στείλεις” περισσότερο οξυγόνο στον εγκέφαλό σου και έτσι θα καταφέρεις να σκεφτείς πιο καθαρά και να χαλαρώσεις, διώχνοντας μακριά κάθε σκέψη και πρόβλημα που σε απασχολεί. Επειδή ποτέ δεν θυμάσαι να παίρνεις βαθιές αναπνοές όταν είσαι στρεσαρισμένος, άρχισε να το καθιερώνεις. Θα εκπλαγείς με το πόσο καλό μπορεί να σου κάνει.

2.Ξεκίνα γυμναστική

Γυμνάζεσαι; Αν όχι, τι περιμένεις; Οποιαδήποτε μορφή άσκησης και να κάνεις, έρευνες δείχνουν ότι μέσω αυτής απελευθερώνεις ενδορφίνες, οι οποίες βελτιώνουν την διάθεση και την κυκλοφορία του αίματος, μεταφέροντας τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό σου. Αν λοιπόν νιώθεις άγχος και στρες, ξεκίνα γυμναστική. Πίστεψέ μας. Δεν θα το μετανιώσεις.

3.Πρόσεχε τη διατροφή σου

Τα γλυκά, τα ποτά και οτιδήποτε παχυντικό, δεν σε βοηθάει να αποβάλλεις το στρες. Μπορεί να σου χαρίζουν στιγμιαία απόλαυση, αλλά τίποτα από όλα αυτά δεν είναι αυτό που πραγματικά χρειάζεται ο οργανισμός σου. Αυτό που χρειάζεσαι είναι φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης και πολύ πολύ νερό. Σύμφωνα με έρευνες το νερό έχει τεράστιο αντίκτυπο στη διάθεση και την ευεξία σου. Μην ξεχνάς ότι μία ισορροπημένη διατροφή βοηθάει στη σωστή λειτουργία του οργανισμού σου, δίνοντάς σου παράλληλα όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχεις ανάγκη. Γι΄αυτό ξεκίνα να τρως σωστά. Το σώμα και το μυαλό σου θα σε ευγνωμονούν.

4.Συζήτησε

Τι καλύτερο από το να συζητήσεις κάτι που σε απασχολεί με ένα άτομο που εμπιστεύεσαι; Να ξεσπάσεις ή να του εκφράσεις όλα όσα αισθάνεσαι. Ένα μεγάλο βάρος θα φύγει από πάνω σου και θα αισθανθείς τεράστια ανακούφιση. Κάποιες φορές είναι πολύ δύσκολο να αποστασιοποιηθείς από ένα πρόβλημα και να το δεις με αντικειμενική ματιά. Αν όμως μιλήσεις σε ένα φίλο σου, ένα μέλος της οικογένειάς σου, ακόμα και ένα συνάδελφο, εκτός του ότι θα σε ανακουφίσει, θα σε βοηθήσει να σκεφτείς με άλλη ματιά. Με μία πιο καθαρή. Η στήριξη από τους δικούς σου ανθρώπους είναι πολύ σημαντική, γιατί σε κάνει να αισθάνεσαι ότι υπάρχει κάποιος που σε καταλαβαίνει και αναγνωρίζει την αξία σου. Και το καλύτερο; Μπορεί να σε κάνει να γελάσεις. Αυτή είναι η δύναμη της φιλίας και της ουσιαστικής επικοινωνίας.

5.Βγες μία βόλτα στη φύση

Είσαι πολύ πιεσμένος; Δοκίμασε να βγεις μία βόλτα στη φύση. Δεκάδες έρευνες υπογραμμίζουν τα οφέλη του καθαρού αέρα στην ψυχική σου υγεία. Δοκίμασέ το και θα διαπιστώσεις ότι δεν υπάρχει καλύτερη θεραπεία από αυτό. Η διάθεσή σου θα αλλάξει και η ενέργεια και η δημιουργικότητά σου θα αυξηθούν. Γι΄αυτό βγες έξω – ακόμα και αν αυτό σημαίνει να κανεις το τετράγωνο του σπιτιού σου. Όχι μόνο θα βελτιώσεις τη σωματική σου κατάσταση, αλλά και τη νοητική.

6.Αγκάλιαζε συχνότερα

Η επαφή είναι ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους να διώξεις μακριά τα αρνητικά σου vibes και να σε κάνει να νιώσεις καλύτερα, καθώς απελευθερώνει την οξυτοκίνη, την ορμόνη της αγκαλιάς, που έχει τη δύναμη να διώξει το στρες και να βελτιώσει τη διάθεσή σου. Την επόμενη φορά που θα είσαι λίγο πεσμένος, κάνε μία αγκαλιά στο φίλο, το σύντροφο ή το κατοικίδιό σου και άλλαξε διάθεση σε δευτερόλεπτα!

7.Έκφρασε την ευγνωμοσύνη σου

Ξέρεις πόση δύναμη έχει ένα “ευχαριστώ”; Η ευγνωμοσύνη σε βοηθάει να κατανοείς τι είναι σημαντικό και τι όχι και να εκτιμάς όλα όσα έχεις. Ό,τι και αν συμβαίνει στη ζωή σου, η ευγνωμοσύνη σου δίνει μία αίσθηση ηρεμίας, καθαρής ματιάς και σου δίνει τη δύναμη που χρειάζεσαι για να συνεχίσεις όταν τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Έρευνες δείχνουν ότι η ευγνωμοσύνη σε κάνει περισσότερο ευτυχισμένο. Γι΄αυτό άρχισε να την καλλιεργείς και να την εκφράζεις καθημερινά.

8.Κοιμήσου περισσότερο

Αλήθεια πόσες ώρες κοιμάσαι; Κοιμάσαι αρκετά ώστε να δίνεις τη δυνατότητα στο σώμα και το μυαλό σου να ξεκουράζονται; Έρευνες δείχνουν ότι ακόμα και αν χάσεις λίγες ώρες ύπνου, η διάθεσή σου αλλάζει και η απόδοσή σου μειώνεται. Ιδιαίτερα όταν περνάς μία δύσκολη περίοδο, προσπάθησε να μην χάνεις τον ύπνο σου. Δοκίμασε μερικές βαθιές αναπνοές όταν είσαι στο κρεβάτι. Θα σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις και να αποβάλλεις το στρες.

9.Βοήθησε τους γύρω σου

Όταν είσαι πιεσμένος, το τελευταίο πράγμα που σίγουρα σκέφτεσαι είναι πώς να βοηθήσεις τους άλλους. Αν όμως πιέσεις λίγο τον εαυτό σου και ασχοληθείς με τα προβλήματα των διπλανών σου, θα βελτιώσεις αποδεδειγμένα την ψυχική σου υγεία και την ευεξία σου. Και πίστεψέ με θα νιώσεις διπλά όμορφα γιατί και θα έχεις προσφέρει τη βοήθειά σου σε κάποιον που την έχει ανάγκη και θα αποσπάσεις την προσοχή σου από τα προβλήματα της καθημερινότητας, τα οποία θα σου φαίνονται ασήμαντα.

Πηγή : Thrive Global Greece