Γιατί Όταν Είμαστε Κουρασμένοι Θέλουμε Να Φάμε Κάτι Λιπαρό;

Γιατί Όταν Είμαστε Κουρασμένοι Θέλουμε Να Φάμε Κάτι Λιπαρό;

Οι επιστήμονες έκαναν το πείραμα και βρήκαν την απάντηση.

Μετά από έναν άσχημο ή ελλιπή βραδινό ύπνο έρχεται η ώρα να φας μεσημεριανό φαγητό και ενώ είσαι έτοιμος να παραγγείλεις σαλάτα, η μυρωδιά ενός burger με τηγανητές πατάτες, σου σπάει την μύτη και σε κάνει να αλλάξεις γνώμη!

Πόσες φορές σου έχει συμβεί αυτό; Έχεις παρατηρήσει ότι κάθε φορά που αισθάνεσαι κουρασμένος γιατί δεν έχεις κοιμηθεί αρκετά, θέλεις να φας κάτι λιπαρό; Αν αναρωτιέσαι γιατί συμβαίνει αυτό, η απάντηση είναι απλή: Η έλλειψη ύπνου αυξάνει κατά πολύ την όσφρηση μας!

Αυτό υποστηρίζει μία νέα έρευνα που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο του Cognitive Neuroscience Society σύμφωνα με την οποία η έλλειψη ύπνου κάνει τον εγκέφαλό μας να αντιδρά περισσότερο στην μυρωδιά των φαγητών.

Το πείραμα

Οι επιστήμονες πραγματοποίησαν ένα πείραμα όπου ενήλικες με έλλειψη ύπνου μύριζαν διάφορες μυρωδιές και μυρωδιές φαγητών και υποβάλλονταν παράλληλα σε μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου. Το ίδιο πείραμα επαναλήφθηκε και μερικές εβδομάδες αργότερα, όταν οι συμμετέχοντες είχαν κοιμηθεί αρκετά. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι όσοι από τους συμμετέχοντες ήταν κουρασμένοι, παρουσίασαν αυξημένη εγκεφαλική λειτουργία σε δύο περιοχές του εγκεφάλου: την όσφρηση και την αντίδραση σε μυρωδιές φαγητών, σε σχέση με εκείνους που ήταν ξεκούραστοι.

Οι έρευνες

Τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας έρχονται να προστεθούν σε ήδη υπάρχουσες έρευνες οι οποίες υποστηρίζουν ότι υπάρχει επιστημονική εξήγηση για την κατανάλωση λιπαρών φαγητών όταν είμαστε κουρασμένοι. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2013 ανακάλυψε ότι άτομα με έλλειψη ύπνου δεν μπορούσαν να αντισταθούν σε πολύ λιπαρά φαγητά, σε αντίθεση με άτομα που κοιμόντουσαν αρκετά. Σύμφωνα με έρευνατου περασμένου έτους, ο εγκέφαλος κουρασμένων ατόμων περιέχει ένα χημικό παρόμοιο με την κάνναβη που κάνει ένα άτομο να τρώει συνέχεια. Επομένως, οι ώρες που κοιμάσαι σχετίζεται με το βάρος σου. Γι’ αυτό αν δεν θέλεις να παχύνεις, θα πρέπει να κοιμάσαι τουλάχιστον 7 με 9 ώρες την ημέρα!

Πηγή : Thrive Global Greece