Γεωργία Κόμπου – Δύο albums που μυρίζουν λαϊκό τραγούδι!


Το άλμπουμ «Τα τραγούδια μου» της Γεωργίας Κόμπου αποτελείται από 8 τραγούδια. Ακούγοντάς το διαπιστώνει κανείς ότι έχουν χρησιμοποιηθεί οι περισσότεροι λαϊκοί ρυθμοί της παράδοσης.

Τα τραγούδια γενικότερα πρέπει να χορεύονται και να δονούν τις ψυχές των ανθρώπων, να έχουν έναν ψυχαγωγικό χαρακτήρα και συνάμμα παιδευτικό για την « τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν» Πρέπει να μένουν χαραγμένα στην ψυχή των ανθρώπων, να τους λένε κάτι στα ενδότερα , να είναι ταυτόχρονα παλιά, παρόντα και μέλλοντα, δηλαδή να είναι διαχρονικά και να κρατούν ζωντανό το υφέν, την σκυτάλη, της παράδοσης χωρίς να είναι φοκλόρ. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως και τα ελεγειακά ή καθιστικά και τραγούδια μπαλάντες δεν είναι σπουδαία. Το ανίθετο θα έλεγα. Αλλά είναι μια άλλη κατηγορία που απευθύνεται σε άλλα αισθήματα και συναισθήματα.

kombou_tragoudia

Εν προκειμένω, τα τραγούδια, οι ρυθμοί , η σύνθεση και « ῥυσμὸς/δεσμός», όπως θα έλεγε ο Αρχίλοχος δίνουν ένα αποτέλεσμα «παράδοξα», λαϊκό, αλλά και έντεχνο, διασκεδαστικό, αλλά και αφουγκραστικό, μιας και δεν ξέρεις τι να πρωτο-κάνεις:

Να χορέψεις, ή να ακούσεις ; Να διασκεδάσεις ή να εντρυφήσεις στις μελωδικές γραμμές και το στίχο; Είναι κάτι παλιό, ή κάτι νέο ; Προέρχεται από επιρροές, ή από « παρθενογένεση » .

Νομίζω είναι όλα αυτά μαζί και έτσι επαγωγικά καταλήγουμε πως, όλο το άλμπουμ είναι σύγχρονο, μιας όπως θα έλεγε και ο Georges-Pompidou: « οι καλλιτέχνες δεν είναι μπροστά από τη εποχή τους, αλλά στην εποχή τους, απλά οι υπόλοιποι είναι πιο πίσω από την εποχή τους ».

kombou_instrumental

Το δεύτερο άλμπουμ της Γεωργίας Κόμπου με τίτλο Instrumental Routes (οργανικές ρότες θα μπορούσαμε να το μεταφράσουμε ) αποτελείται από 4 οργανικές μουσικές συνθέσεις, με τους επιμέρους τίτλους : Φιγούρα σε ρυθμό ζωναράδικο που θυμίζει τη «Γιορτή των Ζεϋμπέκηδων» του Απ. Καλδάρα σε στίχους Πυθαγόρα , Άνεμος, ένα αργό τσιφτετέλι που θυμίζει το «gel gel kayikci» του Απ. Χατζηχρήστου, τη σύνθεση Χιτζάζ, ένα χασαποσέρβικο με ωραίο εισαγωγικό ταξίμι στο makam Hicaz/ ήχο πλ. Β χρωματικό της Βυζαντινής μουσικής και τέλος το Στα όρια, ένα τσιφτετέλι που θυμίζει το «εγώ δεν έχω πάει στο σχολείο» του Γ.Μουφλουζέλη .

Οι εμφανείς επιρροές από τα παλαιότερα ακούσματα, είναι προσόν και όχι μειονέκτημα. Αυτό σημαίνει, κατανόηση και ενσωμάτωση της παράδοσης στη μουσική συνθετική συνείδηση , η οποία τελικά εκδηλώνεται σε κάτι σύγχρονο, χωρίς να είναι «μοντέρνο», ενώ σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί άκρατο μιμητισμό , ή φολκλορισμό.

Γεωργία Κόμπου – Τα τραγούδια μου (Full Album)

 

Πηγή: artic.gr